اردوی جهادی دامپزشکی در روستای باش کلاته شهرستان مانه و سملقان

پنجمین اردوی جهادی دامپزشکی خراسان شمالی در روستای باش کلاته شهرستان مانه و سملقان برگزار شد.

 شاهین قهرمانی، مسئول آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان گفت: این اردو که در روستای کم برخوردار باش کلاته از توابع شهرستان مانه و سملقان به مدت دوروز برگزار شد، با حضور جهادگران دامپزشکی و جهادگران بسیج سازندگی تعداد ۳۵۰ قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و آنفلوآنزا و تعداد ۱۵ راس دام سنگین شامل گاو و گوساله علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

علاوه بر این تعداد ۲۱۰۰ راس دام سبک به منظور مبارزه و پیشگیری از انگل‌های خارجی و همچنین بیماری‌های قابل انتقال توسط انگل‌های خارجی به دام و انسان مانند، تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو، بابزیوز و تیلریوز و. حمام ضد کنه داده شدند و مقدار ۴۰۰۰ متر مربع از اماکن و محل‌های نگه داری دام سمپاشی گردیدند. همچنین همین تعداد دام سبک سوسپانسیون ضد انگل خوراکی به منظور مبارزه با انگل‌های داخلی و افزایش بهره وری و ضریب تولید به دام‌ها خورانیده شد.

محمدرضا سروناز رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مانه و سملقان گفت: دام‌های سبک این روستا در هفته گذشته به صورت کامل علیه بیماری‌های آبله و طاعون نشخوارکنندگان کوچک ایمن شده اند و همچنین سگ‌های گله نیز علیه بیماری هاری واکسینه شده بودند.

قهرمانی گفت: کلاس‌های ترویجی علیه بیماری، هاری، بروسلوز و تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو برای ۱۴ نفر از اهالی روستا نیز برگزار گردید.

 اردو‌های جهاد محرومیت زدایی دامپزشکی به صورت هفتگی تا پایان سال برای تمامی نقاط استان برنامه ریزی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.