رئیس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی امروز از بخش‌های مختلف بندر شهید رجایی بازدید کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران بر جلوگیری از رسوب کالا در بنادر تاکید کرد و گفت: این کمیسیون در فرآیند نظارتی خود به دنبال راهکار‌هایی برای کاهش زمان ترخیص و جلوگیری از رسوب کالا در بنادر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین پژمان فر گفت: درصد رسوب کالا‌ها در بنادر بزرگ دنیا بسیار پایین‌تر از بنادر کشورمان است که در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی یک سری وظایف حاکمیتی بر دوش دارد که می‌خواهیم روند اجرای آن‌ها را سنجش کنیم.

او گفت: یکی از نقص‌های موجود در فرآیند‌های بندری و گمرکی کشتی‌های تجاری این است که ابتدا اجازه پهلوگیری به کشتی‌ها داده می‌شود و بعد از آن اظهارنامه درخواست می‌شود که این امر موجب رسوب کالا‌ها در بنادر می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اظهارنامه باید قبل از پهلوگیری کشتی‌ها صادر و بعد از ثبت سفارش به صورت برخط انجام شود و سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک نیز به این اظهارنامه دسترسی داشته باشند.

رئیس و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار هرمزگان و مدیران کل گمرک و بنادر و دریانوردی استان امروز از بندر شهید رجایی بازدید و درباره موضوعات مختلف از جمله ثبت سفارش کالاها، اظهارنامه‌های گمرکی با هدف کاهش و نظارت بر کالای قاچاق و نحوه ورود و خروج کشتی‌ها بحث و گفتگو کردند.

اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از بندر شهید باهنر، پالایشگاه‌ها و برخی مراکز صنعتی استان هرمزگان نیز بازدید خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.