دبیر ومعاون اجرایی ورزش چوگوی ایران گفت: هر گونه تغییرات در ماهیت و نوع بازی چوگو به اصالت این رشته ورزشی در روند ثبت ملی، صدمات جبران ناپذیری خواهد زد.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن ورزشی چوگوی فدراسیون ورزش‌های همگانی؛ احمد کوهستانی دبیر ومعاون اجرایی ورزش چوگوی ایران درحاشیه بازدید از دستاورد‌های ورزشی استان تهران در غرفه هیأت ورزش‌های همگانی استان تهران با دکتر خلیلی سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی، دکتر جوادی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران، دکتر ارمیان سرپرست هیأت ورزش‌های همگانی استان تهران و سرکار خانم اسماعیل زاده رییس ورزش چوگوی هیأت ورزش‌های همگانی استان تهران، محمد رسول کلهر پیشکسوت و مدرس ورزش چوگو دیدار و پیرامون این بازی کهن و اصیل ایرانی گفتگو کرد و اظهار داشت: چوگو با قدمت بیش از ۲۵۰۰ سال در اقصی نقاط ایران و کشور‌های همسایه به یک شکل وبا قوانین یکسان بازی می شود و هر گونه تغییرات در ماهیت و نوع بازی چوگو به اصالت این رشته ورزشی، در روند ثبت ملی و یونسکو بعنوان یک آثار ناملموس فرهنگی وتاریخی صدمات جبران ناپذیری خواهد زد.

کوهستانی همچنین افزود: در سایه حمایت‌های سرپرست محترم فدراسیون ورزش‌های همگانی آقای دکتر خلیلی، کار‌های مرتبط با ثبت ملی ورزش چوگو در حال پیگیری است و در آینده نزدیک در این خصوص خبر‌های خوبی را اعلام خواهیم کرد.

دبیر چوگو کشور با قدردانی از هیات همگانی استان تهران و حمایت از این ورزش باستانی گفت: در توافق با هیأت ورزش‌های همگانی استان تهران، در صدد هستیم اولین پایگاه دائمی چوگو کشور را در شهر تهران تأسیس نمائیم.

وی ادامه داد: با حمایت دکتر ارمیان سرپرست هیات ورزش‌های همگانی استان تهران نخستین دوره آموزشی چوگو مختص معلمان ورزش مدارس استان در تابستان برگزار خواهد شد و امیداوریم ورزش چوگو بعنوان یک رشته ورزشی در سطح مدارس نهادینه شود.

معاون اجرایی ورزش چوگو کشور افزود: اگر چه آموزش چوگو به دانش آموزان و دانشجویان تهرانی و البرزی وسایر استان‌ها بعنوان یک رشته جذاب و پر تحرک در سال‌های گذشته توسط انجمن چوگوی کشور انجام شده است. 

کوهستانی در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های ورزشی استان طی دیداری با دکتر جوادی مدیر کل ورزش وجوانان استان تهران هم اظهار داشت: طبق صحبت‌های انجام پذیرفته، مسولان انجمن چوگو کشور و کمیته تهران در آینده‌ای نزدیک بصورت حضوری دیدار‌هایی با مسوولان ورزش تهران در خصوص توسعه این ورزش اصیل ایرانی خواهیم داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار