امیر خان متقی و کاظمی قمی امور افغانستان را بررسی کردند + فیلم

امیرخان متقی در دیدار با کاظمی قمی بر حل مسائل ایران و افغانستان از طریق گفتگو تأکید کرد.

حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان امروز، در رشته توئیتی، امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان و محمد حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان، باهم دیدار کرده‌اند؛ این دیدار در وزارت امور خارجه طالبان در کابل انجام شده است.

به گفته ضیا احمد، از سرگیری تبادل زندانیان افغانستانی، تأخیر در اجرای حکم اعدام شهروندان این کشور در ایرانو صدور ویزا ایران به افغانستانی ها از بحث‌های مطرح‌های شده میان متقی و قمی بوده است‌.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان همچنان تأکید کرده که امیرخان متقی، برحل اختلاف‌ نظر‌ها میان این گروه و دولت ایران از راه گفت‌وگو تأکید کرده است.

هرچند وزارت خارجه طالبان از مطرح شدن موضوع حقابه ایران از دریای هیرمند در دیدار امیرخان متقی و محمد حسن کاظمی قمی، خبر داده اما در مورد جزئیات بیشتر نداده است.

اطلاعیه می‌افزاید کاظمی قمی نیز در این دیدار بر مدیریت هماهنگ مسائل مرزی بین دو کشور تأکید کرده و جزئیاتی را درباره آخرین اقدامات جمهوری اسلامی دراین‌باره ارائه کرده است.

پیش از این امیرخان متقی گفته بود حقابه ایران را به رسمیت میشناسیم و خواستار مشکل برای همسایه مان نیستیم.

برچسب ها: طالبان ، کاظمی قمی ، حقابه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تماشاچی
۰۷:۵۵ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
سلام بنده مهاجرافغانی مقیم ایران هستم .از تمامی سایت های خبری خواهشمندم موضوع آب را تبدیل به یک نفرت نکنند و خودآتش بیار معرکه نشوند و تمام کاسه و کوزه ها را بر سرچند میلیون مهاجر بی پناه نشکنن اگر فتنه ای در ببگیرد خون جوانان دو همسایه ریخته شده و سودش را دیگران میبرد.پس لازم است چوب سوخت جهانخواران نشویم.