افزایش اقبال شهروندان به معاینه فنی در سالی که گذشت

مدیرعامل اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور با اشاره به افزایش مراکز و خطوط معاینه فنی خودرو‌های سبک و سنگین در سالی که گذشت، میزان اثرگذاری این موضوع بر افزایش آمار معاینه فنی خودرو‌ها در کشور را تشریح کرد.

عبداله متولی مدیرعامل اتحادیه و مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور با اشاره به مراجعه ۱۲ میلیون و ۴۵۹ هزار و ۷۷۷ خودرو به مراکز معاینه فنی در طول یک سال گذشته خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۱۱ درصدی داشته است.

به گفته وی، ۲۱ درصد از خودرو‌های پذیرش شده در مراکز معاینه فنی طی سال گذشته به دلایل مختلف نتوانستند گواهی معاینه فنی دریافت کنند که در این بین ۵۲ درصد از مردودی‌ها مربوط به آزمون آلایندگی و ۴۸ درصد نیز مربوط به تست‌های ایمنی خودرو بود.

متولی در ادامه در خصوص سهم استان‌ها از مراجعات خودرو‌های سبک به مراکز معاینه فنی گفت: بیشترین مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک به ترتیب در استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان صورت گرفته و کمترین مراجعه نیز متعلق به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، ایلام بوده است. به گفته وی، تا پایان سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶۷۹ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک در سراسر کشور در حال فعالیت بوده است که این تعداد در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از نظر تعداد نشان‌دهنده رشد ۱۶ مرکز و در مجموع ۲۶ خط معاینه فنی است.

متولی با تاکید بر اینکه افزایش تعداد مراکز معاینه فنی معتبر در کشور به صورت مستقیم در افزایش تعداد مراجعات خودرو‌ها به این مراکز و در نتیجه افزایش آمار تردد خودرو‌های ایمن و کم‌آلاینده در کشور اثرگذار بوده است، افزود: آمار مراجعه به مراکز معاینه فنی در صورت اجرای کامل قانون هوای پاک و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوطه در خصوص نحوه انجام معاینه فنی و صدور گواهی، می‌تواند افزایش بسیار بیشتری داشته باشد.

مدیر امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور در این رابطه توضیح داد: جدیت در اعمال قانون خودرو‌های فاقد معاینه فنی قطعاً به کاهش آلودگی هوا، ارتقای ایمنی خودرو‌ها و ایمنی تردد‌ها و کاهش آمار تصادفات خواهد انجامید؛ اما بهره‌مندی از این مزایا نیازمند اهتمام ویژه از سوی پلیس راهور در حوزه کنترل معاینه فنی خودرو‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
تست چهار گاز رو صد تا تعمیرگاه دارن ولی شهرداریا میگن فقط ما میگیریم و گور پدر مردم که مدتها تو صف میمونن
آخرین اخبار