اهدای ۱۰۰ اثر ارزشمند تاریخی به اداره میراث فرهنگی نایین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین گفت: ۱۰۰ اثر ارزشمند تاریخی به اداره میراث فرهنگی نایین اهدا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین گفت: با توجه به اهدای نزدیک به ۱۰۰ اثر ارزشمند تاریخی شامل کتب خطی و چاپ سنگی با موضوعات ادبی، تاریخی، قرآن کریم و همچنین تعدادی اسناد ارزشمند تاریخی توسط محمود چاوشیان نائینی، یکی از پیشکسوتان میراث‌فرهنگی شهرستان، نمایشگاهی از آثار ارزشمند اهدایی این پیشکسوت در محل موزه مردم‌شناسی کویر نائین به نمایش گذاشته شد.

محمود مدنیان با اشاره به برگزاری مسابقه نقاشی افزود:هم‌زمان با هفته پاسداشت میراث‌فرهنگی، مسابقه نقاشی با عنوان میراث تاریخی ما ویژه کودکان و نوجوانان این شهر تاریخی در  مسجد جامع این شهرستان با قدمتی بیش از ۱۲۰۰ سال برگزار شد که در این مسابقه نونهالان نائینی، برداشت خود را از این مسجد تاریخی و کهن در قالب نقاشی به تصویر کشیده و در پایان از برگزیدگان این مسابقه توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تقدیر شد.

او گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل در سطح شهرستان کویری نائین به عنوان دروازه کویر مرکزی ایران، آشنایی کودکان و نسل‌های نوجوان ایرانی با میراث فرهنگی به‌عنوان سند هویت جمعی آن‌ها است.


منبع : مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.