ارزیابی توانمندی آزمایشگاه‌ها در نشست مشترک

در نشست‌های مشترک مسولان مراکز آزمایشگاهی استقرار استانداردهای آزمایشگاهی، نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت

با برگزاری نشست مشترک با حضور مدیران و متخصصان آزمایشگاهی از سوی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، عملکرد و توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در نشست‌های مشترک مسئولان مراکز آزمایشگاهی مباحثی از جمله استقرار استاندارد‌های آزمایشگاهی، آموزش کارشناسان و تبادل دانش، تجربه و تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست‌ها عملکرد آزمایشگاه‌ها و اطلاع رسانی رویداد‌ها و توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها توسط شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارزیابی شد.

با توجه به اهمیت موضوع ارتقای همکاری میان مراکز آزمایشگاهی و فعالان این حوزه، برقراری و تقویت ارتباط بین آزمایشگاه‌های عضو شبکه میان مراکز آزمایشگاه‌ها و سازمان‌های نظارتی و جذب و تشویق آزمایشگاه‌های سازمان‌ها برای عضویت در شبکه آزمایشگاهی از دیگر محور‌های مطرح در این نشست‌های همکاری است.

برپایی نشستی با حضور مدیران آزمایشگاه‌های استان مرکزی، نمایندگان شبکه آزمایشگاهی و همچنین نمایندگان سازمان نظارتی استان از دیگر برنامه‌های جانبی این نشست مشترک بوده که به میزبانی دانشگاه اراک برگزار شد.
 
در این نشست، ۳۰ نفر از مدیران آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آزمایشگاهی خصوصی مستقر در شهر‌های مختلف استان مرکزی و نمایندگان سازمان غذا و داروی اراک حضور داشتند.

در بخش دوم نشست، حاضرین، از توانمندی‌های آزمایشگاه‌های دانشگاه اراک همچون آزمایشگاه‌های XRD و NMR و آزمایشگاه تحقیقاتی ایزوتوپ‌های پایدار دانشگاه بازدید کرده و با انواع نمونه‌های مورد آنالیز و پژوهش‌های انجام شده در این آزمایشگاه‌ها آشنا شدند و به بحث و تبادل نظر با کارشناسان آزمایشگاه‌های مربوطه پرداختند.
 
نمایندگان شبکه آزمایشگاهی و برخی مراکز عضو، از توانمندی‌های پارک علم و فناوری استان مرکزی (آزمایشگاه‌های برد مدار چاپی-برق و الکترونیک، جذب اتمی-کوانتومتر، شیمی - متالورژی و مکانیک)، شرکت های صنعتی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک (آزمایشگاه‌های فیزیکوشیمیایی، اکرودیته رازی، آنالیز دستگاهی، میکروبی، محیط زیست و چند آزمایشگاه تحقیقاتی دیگر) بازدید و با فعالیت‌ها و تحقیقات این مراکز از نزدیک آشنا شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.