صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان اردبیل

اداره کل هواشناسی استان اردبیل درباره گسترش سامانه بارشی و وقوع بارش‌های رگباری در این استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

زمان شروع این سامانه از بعد از ظهر دوشنبه هشتم خرداد و زمان پایان عصر جمعه ۱۲ خرداد اعلام شده است.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل نوع مخاطره را وزش تندبادهای موقتی، بارش باران به‌ویژه در روز چهارشنبه ، رگبار باران بویژه در ساعات بعد از ظهر و عصرها ، رخداد رعد و برق و بارش تگرگ در نواحی مستعد پیش‌بینی کرده است.

بر اساس این گزارش دوشنبه (هشتم خرداد) شهرستان‌های گرمی و انگوت، سه‌شنبه (۹ خرداد) مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت، چهارشنبه (۱۰ خرداد) تمامی مناطق استان اردبیل و پنجشنبه و جمعه (۱۱ و ۱۲ خرداد) مناطق مرکزی و جنوبی استان و شهرستان‌های گرمی و انگوت تحت تاثیر این سامانه قرار خواهد گرفت.

هواشناسی اردبیل از سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی برخی معابر عمومی شهری و اصابت صاعقه به‌ویژه در مناطق کوهستانی و ارتفاعات خبر داده است.

پرهیز از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب کوهنوردان از صعود به ارتفاعات به‌ویژه در عصرها، عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و خودداری از چرای دام در نواحی مرتفع از توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان اردبیل می‌باشد.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.