معاون استاندار بر گلایه مردم صحه گذاشت؛ احتمال آبرسانی با تانکر در شهر سمنان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر گلایه مردم مرکز استان مبنی بر کاهش فشار آب صحه گذاشت درحالی که شرکت آب و فاضلاب این استان به عنوان دستگاه متولی ۲ روز پیش این موضوع مهم را انکار کرده بود.

افت محسوس فشار و قطعی آب در برخی مناطق شهر سمنان که چند روز پیش آغاز شده تا لحظه انتشار این گزارش همچنان ادامه دارد و شهروندان مرکز استان را بلاتکلیف و دل‌نگران کرده است.

بر پایه گزارش‌ها و شواهد مردمی ، قطعی آب و افت فشار در نقاط مختلف شهر سمنان در پنجم خرداد محسوس بوده، اما مسوولان شرکت آب و فاضلاب گفتند افت فشار، قطعی و شکستی در شبکه آبرسانی شهر سمنان در این روز گزارش نشده است؛ این در حالیست که قطعی و افت فشار آب در روز‌ها و هفته‌های گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده و شهروندان از افت فشار آب بدون اطلاع قبلی در برخی ساعت‌های شبانه‌روز همچنان گلایه دارند.

کمتر از ۲۴ ساعت پس از انکار واقعیت محسوس کاهش فشار آب در شهر سمنان توسط شرکت آب و فاضلاب استان، نشست اعضای کمیته‌های تخصصی ستاد مدیریت بحران استان سمنان با موضوع بررسی تنش آبی تابستان ۱۴۰۲ برگزار شد و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: شهر‌های سمنان و شاهرود با کاهش جدی آب مواجه هستند و در زمان اوج مصرف، این ۲ شهر بزرگ در مجموع ۵۴۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارند.

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: طبق گزارش‌های شرکت آب و فاضلاب استان، شهر سمنان با ۳۰۰ لیتر بر ثانیه و شهر شاهرود با ۲۴۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی در ساعات اوج مصرف مواجه هستند.

منبع : ایرنا

برچسب ها: افت فشار آب ، قطعی آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
این از تبعات فرستادن فاضلاب شهر سمنان به خارج از شهر و رها کردن این گنجینه در دل کویر است . که اگر تصفیه شود آب فضای سبز را جواب می دهد و لااقل آب شرب برای فضای سبز مصرف نمی شود .یا لااقل اگر وارد زمین می شد چاههای کشاورزی را پر آب نگه می داشت و زمین فرو نشست نمیکرد ... مسیولینی که این تصمیم را گرفتند و اجرا کردند باید پیش خدا و مردم پاسخگو باشند ... آخه این همه هدر رفت آب این هم در شهر کویری ...لعنت بر بیسوادی...لااقل از همین الان جلویش را بگیرید ..