مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: یک کارگاه ساختمانی که مسائل ایمنی را رعایت نمی‌کرد، با حکم مقام قضایی پلمب شد.

  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ حامد آرامش اظهار داشت: بر اساس مواد ۸۵، ۹۶ و ۱۰۵ قانون کار، بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب گشت مشترک با دستگاه‌های وظیفه مدار، اقدام به بازدید‌های سرزده از کارگاه‌های ساختمانی می‌کنند. 

وی با تاکید بر اینکه در این بازدید‌ها رعایت اصول ایمنی و بهداشت کار طبق قوانین و مقررات مورد توجه قرار دارد، افزود: از ششم اردیبهشت ماه امسال طرح ویژه بازرسی از کارگاه‌های ساختمانی در سراسر کشور آغاز که تا به امروز حدود ۷۱ مورد بازرسی در قالب این طرح در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در هر موضوعی پیشگیری بهتر از درمان است و این مهم در بخش رعایت قوانین و مقررات ایمنی و بهداشت کار از اهمیتی فزاینده‌ای برخوردار است، یادآور شد: بر این اساس طی بازدید سرزده تیم بازرسی کار این اداره کل از کارگاه‌های ساختمانی سطح شهر زاهدان، یک کارگاهی که بر خلاف آیین نامه‌های حفاظت و بهداشت اقدام کرده و موارد خطرناک و ناایمن مشاهده شده بود، با پیگیری این اداره کل و دستور مقام قضایی تعطیل شد.

آرامش گفت: دستور رفع تعطیلی این کارگاه در صورتی صادر خواهد شد که بازرس کار، رفع نواقص و معایب موجود را تایید کند.

وی ادامه داد: عمده حوادث ناشی از کار در بخش کارگاه‌های ساختمانی رخ می‌دهد و بر این اساس با پیمانکاران و مالکان طرح‌های ساختمانی که ایمنی و بهداشت کار را رعایت نکنند، بدون اغماض و مسامحه با آن‌ها برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار