ایجاد حفره در فضای سبز پُل غدیر بر اثرشکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: شکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان بر اثر نشست زمین موجب ایجاد حفره ای در فضای سبز زیر پل غدیر شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به نشست زمین در اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان به تصفیه خانه خیابان آبشار گفت: این خط بدلیل فرسودگی و قدمت لوله بتنی دچار شکستگی شده و موجب ایجاد حفره در قسمت فضای سبز زیر پل غدیر در عمق سه و نیم متری شد.

منصور شیشه فروش  با بیان اینکه خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان قدمت ۵۵ ساله دارد افزود:عوامل فنی شرکت آب و فاضلاب استان جهت بازسازی خط به محل اعزام و بازسازی وایمن سازی خط در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲۰ مورد حادثه شکستگی شبکه آب و فاضلاب گزارش شده  گفت: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب و فرسودگی و قدمت شبکه‌ها و اثرات فرونشست زمین در تشدید وقوع حوادث که در سال گذشته رخ داده، لازم است وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز به استان برای رفع خطر و بازسازی شبکه‌های اولویت دار در مناطق اسیب پذیر اقدام کند.

او گفت: اعتبار مورد نیاز در مرحله اول سه هزار میلیارد تومان براورد شده و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها نیاز به بازسازی دارند.

شیشه فروش بیان کرد: همچنین اجرای طرح‌های احیای زاینده رود و تسریع در اجرای طرح‌های تامین آب استان و جبران کسری منابع اب زیرزمینی از اولویت‌های مورد نیاز استان در کاهش اثرات فرونشست زمین است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: مطالعات بررسی فرونشست زمین در دشت اصفهان با هدف اجرای طرح‌های کاهش خطر توسط شهرداری اصفهان و از طریق مشاور در حال تکمیل است و توسط مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی الزامات مرتبط با پیشگیری و کنترل فرونشست زمین در اصفهان تدوین شده که برای تامین اعتبارات برای اجرای طرح‌های مصوب و اضطراری به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.