سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از افزایش ۴۲ درصدی تحویل گندم به سیلوها خبرداد و گفت: برای تغییر قیمت گندم باید منابع مالی آن تامین شود.

آقای سید محمد آقامیری روز سه شنبه در بازدید از موسسه تحقیقاتی سرم‌سازی رازی گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) تقریبا مغز وزارت جهاد کشاورزی است. تولید علم می‌کند و آن را به حوزه اجرا منتقل می‌کند. نتیجه این اقدام در حوزه اجرا قابل مشاهده است.

او ادامه داد: سازمان تات بیش از ۸۰ موسسه تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف دارد و همه افرادی که در این حوزه کار می‌کنند، عشق به وطن و مردم دارند و با تولید علم ازمحصول کشور پشتیبانی می‌کنند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: قطعا دولت قدردان زحمات این افراد در حقوق و استخدام است. نیاز است به سازمان‌های حاکمیتی نگاه ویژه شود زیرا محققان سرمایه‌های ما و ذخایر روی زمین هستند که از کشاورز و تولید کشور حمایت می‌کنند.

آقامیری در حاشیه این بازدید گفت: مهمترین موضوع وزارت جهادکشاورزی بحث امنیت غذایی در تمام ابعاد است و سازمان تات مرکز تولید علم بخش کشاورزی است. در اینجا دانشمندان کار تحقیقاتی انجام می‌دهند و تولیدات آنها حاصل سال‌ها تحقیقات است. همچنین در وزارت جهاد پیگیری می‌کنیم که بخش تحقیقات و اجرا متصل شوند و نتیجه آن در اجرا و جامعه مشهود شود تا کشور را به سمت قله‌های رفیع علم و عمل برسانیم.

او در خصوص تغییر قیمت گندم و نان افزود: طبق قانون، شورای قیمت‌گذاری تشکیل و قیمت گندم نیز تعیین، تصویب و ابلاغ شده است اما با توجه به اعتراضاتی که برخی تشکل‌ها به این موضوع داشته‌اند، بررسی لازم نیز انجام شده است اما بعید است قیمت گندم تغییر کند.

آقامیری ادامه داد: برای تغییر قیمت گندم منابع لازم تعیین شود تا تغییر انجام شود. قیمت ابلاغ شده برای این محصول ۱۵ هزار تومان است و هم‌اکنون نیز بیش از سه میلیون تن گندم به سیلوها تحویل داده شده است. این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد و امیدواریم تا پایان شهریور ماه ۸ میلیون تن گندم خریداری شود.

او در خصوص قیمت نان گفت: تعیین قیمت نان در اختیار شورای آرد و نان و استانداری‌ها است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از سرم سازی رازی بازدید کرد

سید محمد آقامیری صبح امروز همراهی رئیس سازمان امور استخدامی ، رئیس سازمان بهره‌وری و رئیس سازمان تات از مجموعه‌های تحقیقاتی وابسته به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بازدید کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بعد از بازدید از مزرعه اصلاح بذر و نهال از بخش‌های تولید سرم‌های درمانی، جانوران سمی و تهیه پادزهر، بخش آنتی ژن، ساختمان پرتئین نو ترکیب و … موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی نیز بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار