مشاهده عقاید، افکار و اندیشه امام (ره) در سیره مقام معظم رهبری

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پایه‌های فکری مکتب امام خمینی (ره) در سیره و روش جانشین بر حقش قابل مشاهده است.

آیت الله کعبی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد در موسسه آموزشی طلوع مهر قم در خصوص مکتب بنیانگذار انقلاب گفت: باید از تحریف مکتب امام خمینی، عقاید و افکار امام جلوگیری شود و امروز خیلی از اندیشکده‌های خارجی و عوامل داخلی به دنبال تحریف امام هستند تا جلوی حرکت و توجه به مکتب امام گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ۱۲عنصر در پایه‌های فکری مکتب امام خمینی وجود دارد افزود:توجه به خدا، اجرای حاکمیت اسلام، اجرای اندیشه‌ها و فرامین اجتماعی و فرهنگی و سیاسی مبتنی بر قرآن و اهل بیت، عرفان، تلفیق ماهرانه بین حفظ سنت و اصالت‌ها و نوگرایی و تجدد اسلامی، فرهنگ تکلیف و قیام بر اساس تکلیف، فرهنگ جهاد و عاشورا، توجه به سبک زندگی اسلامی و حضور زنان در جامعه با رعایت عفاف و حجاب، نگاه به امداد‌های غیبی و توجه به مردم از مهمترین ویژگی‌های مکتب امام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری  با بیان اینکه این عناصر ۱۲ گانه در شیوه و سیره جانشین بر حق امام خمینی حضرت آیت الله خامنه‌ای قابل مشاهده است گفت: امروز هر کس می‌خواهد مکتب معمارکبیر انقلاب را بشناسد باید پیرو سیره و روش مقام معظم رهبری باشد.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه امام مردمی بود و به مردم باور داشت افزود: مردم در نگاه مکتب امام تشریفاتی نبود، زیرا این مردم هستند که پای اسلام و نهضت اسلامی می‌ایستند.

همچنین در پایان مراسم از وب سایت اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه طلوع مهر رونمایی شد. 

در این وب سایت، خدمات تخصصی و آثار و پژوهش و تولید محتوا در حوزه فلسفه انقلاب اسلامی، تاریخچه انقلاب اسلامی و دیدگاه‌های مختلف و ابعاد سیاسی و اجتماعی انقلاب مطرح شده‌است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار