مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ارتقاء آگاهی، تجربه و دانش و همچنین فضای گفتگو در رویداد همنا برای جوانان فراهم است.

 سیدمرتضی کامل نواب، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، در چهاردهمین رویداد آموزشی همنا که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، با اشاره به اینکه رویکرد دولت در حوزه جوانان، فعال کردن ظرفیت‌های حوزه جوانان در قالب سمن‌ها و تشکل‌های مردمی جوانان است، اظهار کرد: حمایت‌های همه جانبه در راستای نیل به این هدف لحاظ می‌شود.

او افزود: رویداد آموزشی "نما" پروژه پهنه‌ای است که برای جوانان و سمن‌ها تعریف شده و پیشنهاد می‌شود جوانان ایده‌های خود را در این رویداد ثبت کنند.

کامل نواب در ادامه با بیان اینکه "شبکه‌سازی" یک موضوع مورد توجه در بحث سازمان‌های مردم نهاد است، توضیح داد: دو حوزه آموزشی در مقوله سمن‌ها وجود دارد که شامل آموزش‌های عمومی و اختصاصی است که در بخش آموزش‌های عمومی رویداد همنا تعریف شده است که در قالب آن قوانین و مقررات در سمن‌ها، روش‌های جذب و مدیریت منابع مالی در سمن‌های جوانان و تبیین برنامه‌های حوزه مشارکت اجتماعی جوانان تعریف شده است.

او با ذکر اینکه رویداد همنا با هدف ایجاد فضا برای هم افزایی در سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌شود، توضیح داد: جوانان در قالب سازمان‌های مردم نهاد، تشکل و NGO‌ها می‌توانند در رویداد همنا یک شکل گروهی و منسجم به خود بگیرند.

کامل نواب با اعلام اینکه ارتقاء آگاهی، تجربه و دانش با کمک هم افزایی و گفتگو لحاظ می‌شود، افزود: رویداد همنا فضای گفتگو، انتقال تجربه و هم افزایی را برای جوانان فراهم می‌سازد.

او از برگزاری رویداد همنا ۲ در پاییز امسال خبر داد و توضیح داد: همنا ۲ با بازبینی آنچه تا به امروز انجام شده و تعریف سرفصل‌های جدید از ابتدای پاییز پیش‌رو اجرا خواهد شد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، بخش دوم فعالیت سمن‌ها را "تقویت فعالیت‌های تخصصی" آن‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تقویت این بُعد باعث تقویت فضای مشارکت با بخش دولتی می‌شود که می‌توان با نگاه و منطق تعریف شده در کنار حفظ استقلال و داوطلبانه بودن سمن‌ها، زمینه تسهیلگری مسیر فعالیت سمن‌ها در قالب شبکه‌سازی تخصصی را فراهم ساخت.

او با اعلام اینکه ۱۴ حلقه شبکه سازی تخصصی در کشور تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: هر کدام از این شبکه‌ها دارای دبیران ملی بوده و در استان‌ها نیز دبیر استانی فعال شده است.

کامل نواب با ذکر اینکه دبیران استانی در اجلاس کشوری حوزه خود شرکت خواهند کرد، گفت: در گردهمایی‌های صورت گرفته، شورای تخصصی شبکه شکل می‌گیرد و فرصتی را برای استفاده از ظرفیت سمن‌ها شکل می‌دهد.

او با اعلام اینکه دبیران در اجلاس شبکه شرکت کرده و نسبت به انجام فعالیت‌ها توجیه می‌شوند، خاطرنشان کرد: توانمندسازی در موضوع تخصصی سمن‌ها در زیرمجموعه اجلاس تعریف شده و بر مبنای موضوعات مشخص شده، حوزه فعالیت سمن‌ها مشخص خواهد شد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، در پایان با تأکید بر اینکه سمن‌ها باید نیرو‌های متخصص را پرورش دهند، یادآور شد: این امر باعث خواهد شد تا جوانان فعال در سمن‌ها پس از پایان مأموریت خود در سمن بتوانند خدمات تخصصی را به مردم ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.