مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی «نغمه‌های رضوی سرحد» در آستانه میلاد امام رضا (ع) به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

جابر آفریدون رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: در آستانه میلاد امام رضا (ع) مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی مقامی «نغمه‌های رضوی سرحد» به میزبانی شهرستان تایباد و در مجتمع فرهنگی هنری مفاخر برگزار شد.

او افزود: این جشنواره موسیقی مقامی با هنرنمایی ۱۵۰ نوازنده و منقبت خوان از شهرستان‌های خواستگاه دوتار برگزار شد که هنرمندان در مدح علی ابن موسی الرضا (ع) خواندند و نواختند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد ادامه داد: مراسم افتتاحیه جشنواره نیز در شهرستان تربت جام برگزار شد و این تعداد هنرمند از شهرستان‌های تایباد، تربت جام، باخرز، خواف، سرخس و صالح آباد به روی صحنه رفتند.

آفریدون بیان کرد: جشنواره موسیقی نغمه‌های رضوی سرحد به مدت یک هفته ادامه یافت و هنرمندان در شهرستان‌های مذکور در این مدت به اجرا‌هایی مانند تکنوازی، همنوازی و منقبت خوانی پرداختند.

او تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از اهداف این محفل هنری، گرامیداشت یاد و خاطره اساتید موسیقی مقامی خراسان یعنی مرحوم نظرمحمد سلیمانی، مرحوم لطف الله عطایی و مرحوم علی اصغر افراز است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد تاکید کرد: دوتار بخشی از فرهنگ مردم سرحد و مرزنشین خراسان است و نوازندگان در طول تاریخ، از آن در راستای بیان ارزش‌های اسلامی، عرفانی و الهی بهره برده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.