رئیس انجمن صنفی و اتحادیه گازرسانان مشهد گفت: طراحی جزء "حقوق مکتسبه" مجریان تجربی گازرسانی است و انجام آن توسط سازمان نظام مهندسی و دریافت اخذ وجه در این زمینه غیر قانونی است.

مصطفی نادری روز سه‌شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: اینکه می‌خواهند مجریان تجربی را حذف نمایند. ما نمی‌توانیم ساکت باشیم.

وی با بیان اینکه در مشهد بیش از هزار نفر مجری تجربی گازرسانی وجود دارد، گفت: ۹۳۳ نفر از این تعداد عضو اتحادیه گازرسانان هستند که این اتحادیه نزدیک به ۳۵ سال پیش تاسیس شده است.

رئیس انجمن صنفی و اتحادیه گازرسانان مشهد اظهار داشت: در سال ۱۳۸۰ تفاهم‌نامه‌ای نوشته شد تا مجریان تجربی در سراسر کشور بتوانند کار گازرسانی را انجام دهند. حق طراحی مجریان تجربی نیز در تفاهم‌نامه قید شده که حقوق مکتسبه است.

وی افزود:، اما به تازگی سازمان نظام مهندسی با گرفتن فیش طراحی حق ما را نادیده می‌انگارد. در خصوص این اقدام نیز هیچ مصوبه‌ای به اتحادیه گازرسانان مشهد ارائه نشده است.

نادری ادامه داد: فیش طراحی طبق شیوه‌نامه سال ۱۳۸۲ تا کنتور G ۴۰ با مجری تجربی و از کنتور G ۴۰ تا کنتور G ۶۵ با مجری تجربی و مهندس است، به شرطی که دارای صلاحیت از مسکن شهرسازی یا فنی و حرفه‌ای باشد. در حال حاضر مبالغ نامتعارفی برای کنتور‌های گاز و همچنین بازدید گرفته می‌شود.

وی گفت: مبالغی که به تازگی بنام فیش طراحی توسط نظام مهندسی گرفته می‌شود، بسیار بالا است، ضمن اینکه چند دهه است همین کار را گازرسانان بطور رایگان انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.