سرپرست اداره محیط زیست فومن از رهاسازی یک بهله کرکس بومی در ارتفاعات سیاهکوه ماکلوان این شهرستان خبر داد.

ابراهیم غلامی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فومن گفت: یک بهله کرکس که دچار مسمومیت بوده توسط دوستداران طبیعت به این اداره انتقال یافت.

او افزود: این پرنده پس از مراحل تیمار و بهبودی کامل در قلمرو خود در در ارتفاعات سیاهکوه ماکلوان شهرستان فومن توسط محیط بانان این اداره رهاسازی شد.

به گفته سرپرست اداره محیط زیست فومن، کرکس‌ها (لاشخورها) حیواناتی سودمند برای جلوگیری از گندیدگی و عفونت‌زایی مردار‌ها هستند که با تغذیه از مردار، به پاک شدن زمین از بیماری و عفونت کمک می‌کنند.

غلامی همچنین گفت: کرکس‌ها نقش اکوسیستمی بسیار مهمی دارند و نابودی آن‌ها مجموعه‌ای از خطرات بهداشتی جدی را برای جوامع انسانی ایجاد می‌کند.

او افزود: مهمترین خطر برای کرکس‌ها سموم آفت‌کش و دارو‌هایی است که کرکس‌ها به آن‌ها به شدت حساس هستند و خوردن کمترین مقدار آن باعث مرگ آن‌ها می‌شود.

سرپرست اداره محیط زیست فومن تصریح کرد: در این فصل به علت استفاده از سموم کشاورزی این حیوانات دچار مسمومیت می‌شوند و تغذیه از مردار آغشته به این سموم هم برایشان بسیار خطرناک است.

غلامی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی مصدوم با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خود یا با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.