رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۳۰ تیم در این استان در زمینه صنایع خلاق فرهنگی فعالیت می کنند.

کامران جعفری رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به فعالیت ۳۰ تیم زنجانی در حوزه صنایع نرم و خلاق فرهنگی گفت: از این ۳۰ تیم، ۱۲ تیم در مرحله پیش رشد، ۱۵ تیم فناور، یک تیم دارای گواهینامه خلاق و ۲ تیم نیز در مرحله صدور گواهینامه خلاق قرار دارند.

وی به اهمیت توجه به صنایع خلاق و نرم فرهنگی تاکید کرد و گفت: در کشورهایی مثل آمریکا، چین، حتی برخی کشورهای آسیای شرقی حدود ۳۰ درصد تولید ناخالص داخلی و میزان اشتغال در این کشورها به صنایع نرم و خلاق فرهنکی مرتبط است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان به راه اندازی نخستین واحد استانی پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در این استان در ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: هدف جهاد دانشگاهی از راه اندازی چنین واحدی، حساس کردن مسئولان به این موضوع است که فرهنگ بر خلاف آنچه در کشور اتفاق می افتد، هزینه بر نیست و می شود در آن درآمدزایی کرد.

جعفری با بیان اینکه زیر ساخت هایی که در جهاد دانشگاهی برای تقویت صنایع فرهنگی مهیا شده، بسیار ناچیز است، اظهار داشت: باید صنایع فرهنگی را به واسطه جایگاهی که امروز پیدا کرده است، جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه بر اساس تعریف های ارائه شده صنایع فرهنگی شامل بازی های ویدئویی و کامپیوتری، رادیو، تلویزیون، نرم افزار، انتشارات، هنرهای نمایشی، موسیقی، فیلم و ویدئو، مد، طراحی، صنایع دستی، اشیاء هنری و عتیقه، معماری و حوزه تبلیغات است، گفت: جهاد دانشگاهی تلاش دارد هر فردی که در این حوزه ها صاحب ایده است را مورد حمایت قرار دهد تا برای ایده ها زمینه عملیاتی شدن را فراهم کند و از دل ایده ها شرکت های فناورانه بیرون بیاید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.