معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین از آغاز آموزش‌های هنر‌های دستی در ۱۵ رشته به علاقه‌مندان در قالب ترم‌های تابستانی خبر داد.

سیدمیثم حصاری معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: این دوره‌های آموزشی به‌منظور توسعه و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی و با هدف فراهم‌آوردن زمینه مساعد برای ورود جوانان به‌ویژه بانوان به عرصه اشتغال و حمایت از تولید داخلی با همکاری جهاد دانشگاهی و اساتید مستقر در کارگاه‌های عمارت تاریخی داعی برگزار می‌شوند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین افزود: در این کلاس‌ها رشته‌های مختلف صنایع‌دستی اعم از گلیم‌بافی، رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، معرق، منبت، چرم دست‌دوز، تدهیب، نگارگری، گره‌چینی، نقاشی پشت شیشه، زیورآلات سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، پارچه‌بافی و چادرشب‌بافی به هنرجویان آموزش داده می‌شود.

وی یادآور شد: هنرآموختگان پس از گذراندن سه سطح آموزشی مقدماتی، پیشرفته و به‌آموزی و طی مراحل اداری و اخذ مجوز‌های مربوطه از مزایا و تسهیلات مرتبط با آن بهره‌مند خواهند شد.

حصاری اضافه کرد: علاقمندان به ثبت نام در این دوره‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۳۳۳۶۷۱۲۱ و ۳۳۳۶۷۴۷۳ حوزه معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی استان داخلی پنج تماس حاصل بگیرند.

استان قزوین دارای حدود ۹ هزار صنعتگر صنایع دستی است.

مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی‌های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنر‌های مهم دستی قزوین به شمار می‌روند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار