پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه احداث تالار مرکزی شیراز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تشریح وضعیت اجرایی شدن مصوبات دور اول سفر ریاست جمهور به این استان گفت: تالار مرکزی شیراز با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اتمام اسکلت فلزی فاز اول پروژه قراردارد.

حمیدرضا قانعی در خصوص مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری به این استان، گفت: تالار مرکزی شیراز با حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اتمام اسکلت فلزی فاز اول پروژه قراردارد.

او گفت: از دیگر مصوبات فرهنگی سفر ریاست جمهوری تکمیل مجتمع فرهنگی شهرستان خنج بود که در اسفندماه امسال با همکاری فرمانداری و شهرداری شهرستان خنج مشکل زمین مجتمع هم برطرف شد و مجتمع فرهنگی این شهرستان تکمیل، تجهیز و در حال بهره‌برداری است.

قانع گفت: تکمیل پروژه تالار مرکزی شیراز به عنوان مهم‌ترین خواسته حوزه فرهنگ و هنر استان در سفر دوم ریاست جمهوری به استان فارس مطرح و امید است با تامین اعتبار و همت پیمانکار تا پایان دولت سیزدهم به مرحله بهره‌برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس در خصوص مشخصات فنی و نحوه تخصیص اعتبار این پروژه طی سال گذشته گفت: تالار مرکزی شیراز با زیربنای ۱۴۴۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۷۸۰۰ مترمربع در سال ۱۳۹۲ آغاز و کلنگ‌زنی شده است. این پروژه از ویژگی‌های منحصربه فردی در طراحی مجتمع‌های فرهنگی برخوردار است به گونه‌ای که یک سالن ۷۰۰ نفره قاب صحنه‌ای و تخصصی ویژه تئاتر با سن متحرک، یک پلاتوی حرفه‌ای و محیط تمرینی ویژه گروه‌های نمایشی در آن جانمایی شده است.

او گفت: بخش‌های ویژه آموزشی، اداری، رستوران و کافی‌شاپ، مهمانسرا، گالری، سالن تخصصی ۹۰۰ نفره اجرای موسیقی از دیگر امکاناتی است که در پروژه تالار مرکزی شیراز دیده شده است.

قانعی گفت: در سفر اول ریاست جمهوری مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان طی سه سال به این پروژه اختصاص یافت و تاکنون در دو مرحله ۴۸،۵ میلیارد تومان تخصیص یافته و اسکلت فلزی مرحله اول این پروژه رو به اتمام است.

مدیرکل ارشاد فارس یادآور شد: طی سالیان گذشته توجه جدی در خصوص تخصیص اعتبار به این پروژه وجود نداشت و از ابتدای دولت سیزدهم و با پیگیری‌های وزارت ارشاد ساخت زیرساخت‌های فرهنگی با جدیت و توجه بیشتری پیگیری می‌شود و امیدواریم که خبر خوش افتتاح این زیرساخت مهم فرهنگی را در همین دولت اعلام کنیم.

او با بیان اینکه بازدید و سرکشی مکرر و ماهیانه مدیر دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد از این پروژه امید‌ها را در خصوص توجه جدی دولت در سفر دوم و تخصیص اعتبار تکمیلی پروژه زنده کرده است، افزود: اهتمام نمایندگان مجلس و همراهی استاندار چرخ‌های ساخت این پروژه را به‌صورت جدی‌تر به چرخش در خواهد آورد.

قانع در ادامه درباره مجتمع فرهنگی خنج نیز گفت: از سال ۱۳۸۶ توسط اداره راه و شهرسازی استان فارس با زیربنای ۱۷۰۰ مترمربع آغاز و در سال ۱۳۹۰ جهت تکمیل، تحویل اداره راه و شهرسازی لارستان شد که پس از ۱۵ سال، در سال گذشته با تأمین اعتبار به مبلغ یک میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به استان فارس، تکمیل و تحویل این اداره‌کل شد.

او با بیان اینکه زمین این ساختمان نیز با حمایت استانداری فارس و همکاری شهرداری و خیرین محلی، به نام اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس واگذار شده است، گفت: ساختمان فوق، شامل سالن آمفی تئاتر چند منظوره با ظرفیت ۲۸۰ صندلی، نگارخانه، کلاس‌های آموزشی و فضای اداری است و به زودی با استقرار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر انجمن‌های فرهنگی و هنری بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار