فرمانده انتظامی بم گفت: در بازرسی از یک کارگاه ضایعاتی ۱۷ فقره سرقت سیم و کابل برق و وسایل منزل کشف شد.

سرهنگ یوسف سلیمانی گفت: در پی اعلام چندین فقره سرقت تجهیزات برق رسانی و ساختمان‌های نیمه ساز و اماکن خصوصی در سطح شهر بم، شناسایی و دستگیری سارقان و افراد دخیل در این سرقت‌ها در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۳ این فرماندهی با تلاش شبانه روزی و پیجویی‌های پلیسی، یک انبار ضایعاتی که در امر خرید و فروش اموال مسروقه نقش داشت را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این کارگاه مقدار قابل توجهی سیم و کابل برق و مخابراتی، مقداری وسایل منزل از جمله آبگرمکن، شیر آلات و درب و پنجره مسروقه کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بم گفت: پس از بازجویی از این مالخر وسایل سرقتی، ۳ نفر سارق که اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی داشتند و برای تهیه هزینه مصرف مواد خود دست به انواع سرقت‌ها می‌زدند شناسایی و ضمن دستگیری و انتقال به مقر پلیس به ۱۷ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه مالخران شریک جرم و ترغیب کنندگان سارقان برای ارتکاب سرقت هستند، اظهار داشت: برابر ماده ۶۶۲ قانون مجازات اسلامی هر کس با علم و اطلاع به اینکه مال در نتیجه ارتکاب سرقت بدست آمده است، آن را به نحوی مخفی یا خریداری نماید یا مورد معامله قرار دهد به حبس و همچنین شلاق محکوم خواهد شد و هنگامی که متهم، معامله اموال مسروقه را حرفه خود قرار داده باشد به حداکثر مجازات در این ماده محکوم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار