آمریکا: با اعمال تحریم‌ها به دنبال پایان منازعه در سودان هستیم

مشاور امنیت ملی آمریکا از اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های ویزا برای طرف‌های درگیر در جنگ سودان خبر داد.

سودان که به واسطه سال‌ها جنگ و شرایط اقلیمی نامناسب یکی از فقیرترین کشور‌های آفریقایی محسوب می‌شود، اکنون بار دیگر شاهد جنگ قدرت میان دو گروه مسلح است. با تشدید تخاصم میان طرف‌های درگیر، اکنون صد‌ها هزار نفر از مردم سودان یا از کشور گریخته اند و یا به کمک‌های بشردوستانه فوری نیازمند هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا از قصد خود برای اعمال تحریم‌ها علیه طرف‌های درگیر در جنگ داخلی سودان خبر داد. 

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این باره اعلام کرد: واشنگتن در نظر دارد به منظور اعمال فشار به ارتش سودان و گروه شبه نظامی واکنش سریع این کشور برای پایان تخاصم و جنگ داخلی، تحریم‌هایی را علیه آن‌ها اعمال کند. همچنین محدودیت در اعطای ویزا به افراد درگیر در این نبرد از دیگر گزینه هاست. 

در بیانیه منتشر شده از سوی سالیوان بدون اشاره به اهداف تحریم ها، آمده است: واشنگتن همچنین یک مشاوره تجاری به روز رسانی شده در مورد سودان منتشر خواهد کرد. نبرد ادامه دار در سودان میان نیرو‌های ارتش و نیرو‌های واکنش سریع یک تراژدی است که تاکنون جان افراد زیادی را گرفته است. این جنگ داخلی باید پایان یابد. 

این بیانیه می‌افزاید: اقدامات جدید دولت آمریکا با هدف مسئول کردن افراد دخیل در تضعیف صلح، امنیت، و ثبات سودان انجام می‌شود. واشنگتن خود را متعهد به پایان مخاصمه میان طرفین و برقراری آتش بس دائمی در سودان می‌داند. 

براساس گزارش سازمان ملل، درگیری‌های جدید در سودان که از ۱۵ آوریل شروع شده است تاکنون جان صد‌ها تن را گرفته و باعث آواره شدن یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شده است. همچنین ۴۰۰ هزار نفر از مردم سودان با عبور از مرز به کشور‌های مجاور پناهنده شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
میخواد سودان رو تحت کنترل بگیره
آخرین اخبار