پر شدن سبد کشاورزان طبسی از خیار‌ محلی

خیار محلی شهرستان طبس به دلیل استفاده از آب شیرین از عطر و طعم خاصی برخوردار است و پیش بینی می‌شود امسال ۳۰۰ تن محصول برداشت شود.

چند روزی می‌شود کار برداشت خیار محلی از مزارع شهرستان طبس آغاز شده است.

 یکی از کشاورزان گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ متر زمین کشاورزی دارم و هر روز ۱۵۰ کیلوگرم خیار برداشت و روانه بازار‌های محلی می‌شود.

خیار‌های محلی روستای کریت در نزدیکی شهر طبس عطر و طعم خاصی دارد؛ آب شیرین و زمین حاصل خیز باعث شده است خیار مرغوبی از این منطقه برداشت شود.

کاشت خیار در این روستا به دو صورت مالچ پلاستیک و کاشت در فضای باز انجام می‌شود.

برای اینکه محصول در زمان مناسب و با بهترین کیفیت به دست مصرف کننده برسد کشاورزان از ساعت ۴ صبح برای برداشت محصول به زمین‌های کشاورزی می‌روند و خیار‌های برداشت شده در اطراف طبس توزیع می‌شود.


بیشتر بخوانید

امید طبس در مضیقه/ نهرین هنوز هم دیار نخل و نارنج را سیراب می‌کند؟


همه اعضای خانواده در هنگام برداشت به نوعی کمک می‌کنند گروهی در بسته بندی و جداسازی خیار مرغوب از نامرغوب کمک می‌کنند و گروهی خیار‌ها را برای فروش روانه بازار می‌کنند.

عطا حسینی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: سطح زیرکشت خیار در روستای کریت ۱۰ هکتار است که پیش بینی شود ۲۰۰ تن خیار برداشت شود و همچنین در شهرستان طبس ۱۵ هکتار خیار محلی داریم که از این سطح سالیانه حدود ۳۰۰ تن محصول برداشت می‌شود و میانگین عملکرد آن حدود ۲۰ تن است. 

توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی و نظارت فنی بر مزارع جالیز برای مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها از طریق کارشناسان حفظ نباتات از جمله اقداماتی است که جهاد کشاورزی طبس انجام داده است.

خیار محلی شهرستان طبس در روستا‌های کریت، ازمیغان و شهر طبس کشت می‌شود که به دلیل استفاده از آب شیرین و گرمای مطبوع از عطر و طعم خاصی برخوردار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.