محمدحسن اسدی در آیین شروع عملیات اجرایی جداسازی قطعات دستگاه حفار مکانیزه در قزوین که مدیرعامل شرکت شمس عمران و اعضای هیئتمدیره آن بهعنوان پیمانکار نیز حضور داشتند، گفت: در کلانشهر شیراز علاوه بر خط یک مترو به طول ۲۵ کیلومتر که هشت سال مسافر گیری در این خط انجام میشود، فاز یک خط ۲ مترو نیز از سال گذشته در حال مسافر گیری است و هماکنون مراحل عملیات و ساخت ایستگاههای خطوط ۲ و ۳ در حال انجام است.
او به بازدیدهای صورت گرفته با همراهی جمعی از معاونین و مدیران شهرداری و شرکت شمس عمران بهعنوان پیمانکار اجرای خط ۳ مترو شیراز از موقعیت استقرار دستگاه حفار مکانیزه اشاره و عنوان کرد: قرار است قطعات این دستگاه طی دورهای حداکثر پنجماهه جداسازی شده و عملیات اجرایی آن در شیراز آغاز شود.
این مقام ارشد مدیریت شهری کلانشهر شیراز با تصریح بر ضرورت امر و اهمیت خطوط مترو بیان کرد: این موضوع با توجه به شعار سال مبنی مهار تورم و رشد تولید، میتواند علاوه بر جامه عمل پوشانیدن به مطالبات مردمی در بحث گسترش حملونقل ریلی، تأثیر بسزایی در اشتغالزایی طی دورهای چندساله در این کلانشهر داشته باشد.
اسدی با بیان اینکه این دستگاه توسط پیمانکار اجرای پروژه خط ۳ خریداریشده است، گفت: این موضوع جزو تعهدات پیمانکار خط ۳ مترو است.
شهردار شیراز با تأکید بر اهمیت برنامه زمانبندی در اجرای پروژه مترو، ابراز امیدواری کرد: با ورود هرچه سریعتر دستگاه حفار مکانیزه به شهر شیراز، عملیات اجرایی خط ۳ مترو سریعتر از گذشته انجام شود.
او با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ۳ مترو در ششمین مرحله جهش عمرانی کلانشهر شیراز در اسفندماه گذشته به طول ۱۰ کیلومتر و هشت ایستگاه آغاز شد، افزود: هماکنون شفت ورودی جهت جایگذاری دستگاه حفار مکانیزه برای عملیات حفر تونل آمادهشده است.
اسدی به حفاری بالای ۵۰۰ متر طی هرماه توسط این دستگاه اشاره و بیان کرد: با اتمام این عملیات حفر تونل توسط دستگاه حفار مکانیزه و سایر عملیات انتهایی، بتوانیم باقیمانده خط ۳ را شروع کنیم.