مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: تا پایان امسال ۳ هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن در استان به متقاضیان واگذار می‌شود.

سیدعلی هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: در سطح استان برای ساخت ۲۴ هزار واحد نهضت ملی مسکن قرار داد منعقد و زمین هم واگذار شده است و حدود ۶ هزار متقاضی موثر دیگر داریم که واجد شرایط هستند.

وی بیان کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حدود ۳۰ درصد است و از اواخر خردادماه مرحله به مرحله واحد‌ها را تحویل می‌دهیم و تا پایان سال ۳ هزار واحد به متقاضیان واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: در شرایط کنونی مهمترین نگرانی ما آورده متقاضیان است که اگر مردم همراهی کنند با شرایط و تسهیلاتی که دولت در نظر گرفته امیدواریم به وعده خود با مردم عمل کنیم.

هاشمی روند پیشرفت فیریکی پروژه‌ها را خوب ارزیابی کرد و اظهارداشت: بازرسان وزارت کشور و راه و شهرسازی از پروژه‌ای ساخت مسکن در استان بازدید کردند و خوشبختانه از استان‌های پیشگام هستیم و رتبه نخست را کسب کرده ایم و این موفقیت را مرهون همراهی مدیران استان می‌دانیم که موجب شده رضایت نسبی حاصل شود.

این مسئول اظهارداشت: نگرانی ما در تامین زیرساختهاست که خوشبختانه شهرداری‌ها بویژه شهردار محمدیه بسیار همراه و پای کار هستند و از مدیران دستگاه‌های خدمات رسان مانند آب و برق هم تشکر می‌کنیم البته از شرکت توزیع نیروی برق استان انتظار بیشتری داریم و می‌دانیم مشکلات اعتباری دارند تما سرعت بخشیدن به کار می‌تواند نگرانی‌ها را کمتر کند.

هاشمی اضافه کرد: طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در ۲۴ فروردین امسال با حضور رئیس جمهور قرار شد یک سوم هزینه‌های زیرساخت‌ها از سوی وزارت راه و شهرسازی از محل صندوق ملی مسکن و یک سوم دیگر از طرف وزارت نیرو و یک سوم را استانداری‌ها از منابع در اختیار برای ایجاد زیرساخت‌ها در محل پروژه‌ها تامین کنند.

وی در خصوص وضعیت کیفیت ساخت و ساز‌ها نیز اظهارداشت: نظارت کافی بر کیفیت ساخت واحد‌ها انجام می‌شود و سعی کردیم انصافا پروژه‌هایی که تحویل می‌شود با قبلی‌ها از نظر کیفیت خیلی بهتر باشد و نارضایتی‌های مردم در پروژه‌های قبلی مورد توجه قرار گرفته و تاکنون گزارشی از کیفیت ساخت و ساز‌ها دریافت نکرده ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص احداث واحد‌های ویلایی یک و دوطبقه نیز بیان کرد: از ساخت خانه‌های دو طبقه استقبال شده و ما هم این سیاست را قبول داریم، اما چون متقاضیان بیشتر شده و با کمبود زمین مواجهیم و در محدوده دشت قزوین اراضی کشاورزی وجود دارد یا محدودیت زمین مواجهیم.

وی تصریح کرد: بدلیل محدودیت ها، واحد‌های یک و دوطبقه در قزوین و مهرگان ساخته نخواهد شد، اما در شهر‌های کوچک شرایط بهتر است و اگر متقاضی باشد و بتوانیم زمین را تامین کنیم سراغ این طرح‌ها می‌رویم.

هاشمی یادآورشد: در حال حاضر در شهر آوج واحد‌های مسکونی دوطبقه می‌سازیم و در آبگرم اگر معارضان زمین حل شود برای یک طبقه اقدام می‌کنیم و یک سری شهر‌ها یک و دو طبقه برای ساخت در دستور کار داریم و در شهر‌های آبیک و  تاکستان و بویین زهرا مشکلاتی داریم، ولی تلاش می‌شود با تامین زمین به سمت واحد‌های دو طبقه برویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.