کشاورزان محصولات خود را در سامانه سماک بار گذاری کنند

مدیر حفظ نبات جهاد کشاورزی استان البرز گفت: از پایان شهریور امسال تنها محصولات کشاورزی که در سامانه سماک بار گذاری می‌شوند مجوز عرضه در بازار‌های داخلی و خارجی را دارد.

علیرضا بدری مدیر حفظ نبات جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه محصولات کشاورزی مانند گوجه، بادمجان، خیار، فلفل دلمه، سیب درختی، انگور، کیوی فقط در صورت داشتن کد شناسه محصول مورد تایید است افزود: این اقدام برای ارتقا سلامت محصولات کشاورزی انجام می‌شود.

وی بیان داشت: سلامت محصولات کشاورزی از زنجیره تولید تا مصرف به لحاظ تامین سلامت جامعه اهمیت بالایی دارد و با اجرای این طرح در نظر داریم محصول سالم به دست مصرف کنندگان برسد.

مدیر حفظ نبات جهاد کشاورزی استان البرز گفت: از سال گذشته تاکنون نیز ۱۳۸ نفر از بهره برداران کشاورزی برای دریافت گواهی ارتقا سلامت محصول ثبت نام کردند.

بدری بیان داشت: نشان حد مجاز آلاینده‌ها به عنوان استاندارد تشویقی نیز اقدام دیگری است که برای کاهش استفاده سموم و ارتقا سلامت محصولات کشاورزی از سال ۹۸ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته دو نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصول توت فرنگی و اسفناج کوچک صادر شده است افزود: از سال ۹۸ تاکنون ۳۸ فقره پروانه مجاز آلاینده‌ها صادر شده که محصولات کشاورزی از نظر میزان مصرف آفت کش‌ها، نیترات و فلزات سنگین آزمایش می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.