عیسی خادمی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران گفت: ۶۳۷ هزارو ۴۸۰ مسافر در قالب ۱۲۹ هزار ۱۴۸ سفر در ماههای فروردین و اردیبهشت امسال با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴ درصد افزایش داشت.
او افزود: از این تعداد مسافر ۱۷۲ هزار و ۴۱۹نفر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۱۵۴ هزار و ۷۷ نفر با مینی بوس و ۳۱۰ هزار و ۹۸۴ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.
خادمی گفت: فعالیت غیر مجاز سایتها و اپلیکیشنهای اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، بنابراین توصیه میگردد هموطنان از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر، رانندگان حرفهای، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند، ایمنی سفر و رانندگان حرفهای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی استفاده نمایند.
او افزود: سیاست این اداره کل، جابجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکتها و ناوگان عمومی انجام میشود.
خادمی گفت: در بخش جابجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونهای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت در بستر وب به مسافرین ارائه میگردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.
او افزود: در سیستم حملونقل زمینی، شرکتهای مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیتهایی دارند و موظف به رعایت قوانین مقررات حمل و نقل هستند.
خادمی گفت: در مازندران ۲۰۹ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند و مسافران میتوانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از شرکتهای و پایانههای مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم در کمیسیونهای مربوط به رسیدگی به تخلف شرکت، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت