چند روز پیش، مارک زاکربرگ رئیس شبکه متا، یک کلاه جدید برای واقعیت مجازی ارائه کرد، درست چند روز قبل از کنفرانس سالانه که در آن ناظران انتظار دارند که شرکت رقیب، "اپل" اولین کلاه ایمنی خود را برای واقعیت مجازی رونمایی کند.
مارک زاکربرگ در اکانت فیسبوک و اینستاگرام خود در توضیحی که به ویدیویی که این کلاه جدید از سری Quest را نشان میدهد، نوشت: «در اینجا MetaQuest ۳، اولین کلاه در معرض دید عموم با واقعیت ترکیبی رنگی با وضوح بالا قرار گرفته است».
واقعیت ترکیبی انتقال از واقعیت مجازی که کاربر را در دنیای مجازی غوطه ور میکند، به واقعیت افزوده امکان پذیر میکند، به گونهای که اشیاء مجازی روی محیط واقعی خود قرار گرفته اند.
متا میخواهد برای این فناوری جدید استانداردهایی را برای سیستم عاملها تعیین کند، همانطور که گوگل و اپل برای گوشیهای هوشمند انجام داده اند.
زاکربرگ خاطرنشان کرد که کلاه Quest ۳ که در پاییز در ایالات متحده با قیمتی از ۵۰۰ دلار به بالا به فروش میرسد، ۴۰ درصد کوچکتر از مدل قبلی است و استفاده از آن راحتتر و قویترین کلاه این برند از زمان راه اندازی آن است.
در پایان سال ۲۰۲۱، فیس بوک بر اساس چشم اندازی که به طور خاص مبتنی بر در نظر گرفتن Metaverse آینده اینترنت، پس از وب و دستگاههای تلفن همراه است، نام "Meta" را برای شرکت مادر خود انتخاب کرد.
به گفته کانترپوینت، هدفونهای کوئست در پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۰ درصد از بازار را به خود اختصاص دادند، اما تلاشهای غول شبکههای اجتماعی تاکنون منجر به استفاده گسترده از این کلاهها نشده است.
اپل امیدوار بود محصولی را عرضه کند که بیشتر شبیه یک عینک باشد تا کلاه مخصوص بازی، اما به نظر میرسد که آنها از چیزی بزرگتر و قطعا گرانتر رونمایی خواهند کرد.
به گفته این شرکت تحقیقاتی، در حال حاضر حدود ۳۵ میلیون نفر در ایالات متحده حداقل یک بار در ماه از هدستهای واقعیت مجازی استفاده میکنند.
یوری ورمسر، تحلیلگر "Insider Intelligence" گفت که متا میخواهد استانداردهایی را برای سیستم عاملهای این فناوری جدید تعیین کند، همانطور که گوگل و اپل در زمینه گوشیهای هوشمند انجام داده اند.
منبع: ارم نیوز