مهم‌ترین حوادث ۱۳ خردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز شنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کامیون و کشف ۱۸۰ کیلو تریاک در فارس

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۸۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در فارس خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری پلیس فرودگاه شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با یک دستگاه کامیون در حال انتقال محموله تریاک از بندرعباس به شیراز است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی سریعا به محور مواصلاتی مذکور اعزام و خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و با اقدامات فنی و تخصصی آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی از این کامیون ۱۸۰ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک قاچاقچی حرفه‌ای دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

۱۶۱ کیلوگرم تریاک در نی‌ریز کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۶۱ کیلوگرم تریاک در عملیات مأموران انتظامی شهرستان نی‌ریز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند قاچاقچیان قصد دارند مقادیری تریاک را از طریق محور‌های مواصلاتی این شهرستان انتقال دهند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او گفت: بلافاصله تیم‌های عملیاتی به محور مورد نظر اعزام و با اقدامات فنی و پلیسی و همچنین گشت‌های محسوس و نامحسوس، در نهایت یک خودرو پژو ۴۰۵ شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده و سرنشین با پرتاب بسته‌های مواد مخدر به بیرون خودرو، با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه متواری شدند.

سردار ملک‌زاده با اشاره به اینکه در پاکسازی از محل تردد خودرو ۱۶۱ کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری با جدیت ادامه دارد.

غلطک ۴۰ میلیاردی قاچاق در توقیف پلیس لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه غلطک قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی گفت: روز گذشته مأموران انتظامی لارستان حین کنترل یکی از محور‌های مواصلاتی به یک کامیون حامل یک دستگاه غلطک مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند. 

او گفت: در بررسی‌های فنی صورت گرفته مشخص شد محموله فاقد مجوز و قاچاق بوده و راننده با ارائه مدارک جعلی و غیر مرتبط قصد خروج غلطک از استان داشته که با هوشیاری و تیزبینی ماموران ناکام ماند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به نظر کارشناسان ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ یوسفی پدیده قاچاق را تهدید اقتصادی بزرگی دانست و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت مجرمانه قاچاقچیان و افراد سودجو و قانون گریز از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، پلیس را در امر مبارزه جدی و قاطعانه با این پدیده شوم یاری دهند.

برخورد موتورسیکلت با وانت نیسان با ۲ کشته و ۲ مجروح 

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با وانت نیسان در محور مواصلاتی شهرستان "کوار"، ۲ کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت. 

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در بیان جزئیات این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در محور مواصلاتی شهرستان "کوار"، بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: ماموران در بررسی اولیه مطلع شدند یک موتورسیکلت با ۴ سرنشین با یک دستگاه وانت نیسان به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان با اشاره به اینکه در این حادثه ۲ نفر از ترک‌نشینان به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ نفر دیگر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند، گفت: کارشناسان علت این تصادف را عدم توانایی راکب در کنترل وسیله نقلیه اعلام کردند.

۲ کشته و یک مجروح در برخورد پژو‌ها 

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: در برخورد دو سواری پژو در محور مواصلاتی "مرودشت"، ۲ نفر بر اثر شدت جراحات وارده فوت و یک سرنشین نیز مجروح شد. 

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تصادف فوتی در محور مواصلاتی "مرودشت"، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او گفت: مأموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند سواری پژو ۲۰۶ با ۲ سرنشین با یک خودرو پژو پارس به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان با بیان اینکه رانندگان هر دو خودرو به دلیل شدت جراحات وارده فوت و سرنشین نیز مجروح و روانه بیمارستان شد، گفت: کارشناسان علت این تصادف را انحراف به چپ از جانب راننده پژو پارس اعلام کردند.

کشف طلایاب قاچاق در شیراز 

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف یک دستگاه طلایاب قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: ماموران یگان امداد شیراز حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک خودرو پژو ۲۰۷ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو یک دستگاه طلایاب خارجی قاچاق به همراه متعلقات آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۳ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری سارق حرفه‌ای با ۱۱ فقره سرقت در آباده

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار با ۱۱ فقره انواع سرقت‌ها در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن دولتی از جمله مدارس، منزل، مشاعات ساختمان، و بیمارستان در برخی از محله‌های شهرستان آباده، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: با آغاز تحقیقات پلیس سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک سارق سابقه‌دار را شناسایی و وی را با هماهنگی مرجع قضایی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ مسعودی با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۱۱ فقره سرقت مدارس، منزل، مشاعات ساختمان و بیمارستان اقرار کرد، گفت: متهم روانه دادسرا و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی آباده از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

پلیس نسخه خرده فروشان را محکم پیچید

جانشین انتظامی شهرستان فسا گفت: منزل مسکونی که محل فروش مواد مخدر بود پلمب و ۳ خرده فروش حرفه‌ای دستگیر شدند.

سرهنگ محمد رضایی گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر خرده فروشی مواد مخدر در منزل مسکونی در یکی از محلات فسا، ماموران کلانتری ۱۱ شهدا رسیدگی به موضوع و دستگیری خرده فروشان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

او گفت: علی‌رغم تلاش متهمان و استفاده از ترفند‌های مختلف از جمله تعبیه دریچه‌ای کوچک روی درب منزل برای نیفتادن به دام قانون، افسران پلیس با اتخاذ تدابیر لازم، ضمن تصویربرداری از زمان ارتکاب جرم، ۴ نفر مشتری را بلافاصله پس از خرید دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در عملیاتی غافلگیرانه ۳ نفر خرده فروش مواد مخدر که سوابق متعدد اوباش گری، درگیری دسته جمعی و سرقت دارند نیز دستگیر شدند.

سرهنگ رضایی از تلاش متهمان حین دستگیری جهت امحاء مواد افیونی در فاضلاب گفت و ادامه داد: با تلاش مامورین انتظامی و همکاری تیم عملیاتی آتش نشانی، ۶۸ بسته هروئین و شیشه آماده فروش از درون فاضلاب منزل خارج و مقدار مواد مخدر مکشوفه، ضمیمه پرونده قضائی متهمان شد. 

جانشین انتظامی فسا با قدردانی از همکاری اهالی محله برای دستگیری سوداگران مرگ، خاطر نشان کرد: محل فروش مواد افیونی با دستور مرجع قضائی پلمب و متهمان با تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

دستگیری عامل تیراندازی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری عامل تیراندازی در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ خسرو رزمجویی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری به همراه تیراندازی در یکی از روستا‌های اطراف شهرستان، بلافاصله مامورین به محل درگیری اعزام شدند.

او گفت: با حضور مامورین در صحنه و انجام تحقیقات میدانی مشخص شد فردی به علت اختلافات خانوادگی به سمت شاکی با اسلحه کلاش اقدام به تیراندازی کرده و بلافاصله از محل متواری شده است.

سرهنگ رزمجویی گفت: با توجه به حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی جهرم تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و اقدامات اطلاعاتی توسط ماموران پلیس امنیت عمومی، عامل تیراندازی در کمتر از ۶ ساعت شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف یک قبضه اسلحه کلاش، ۲ تیغه خشاب و یک تیر جنگی از مخفیگاه متهم، خاطر نشان کرد: پلیس اجازه جولان دادن به مخلان امنیت نخواهد داد.

پلمپ ۱۰ واحد صنفی متخلف در پاسارگاد 

جانشین انتظامی پاسارگاد از پلمب ۱۰ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خدابخش حسن زاده گفت: در اجرای برخورد با متخلفان صنوف، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صمت از واحد‌های صنفی این شهرستان بازدید کردند.

او گفت: در اجرای این طرح با اشاره به بازدید از ۶۰ واحد صنفی، ۱۰ واحد صنفی به دلیل عدم توجه به اخطار‌های داده شده پلمب و به ۸ واحد صنفی متخلف نیز اخطاریه صادر شد.
جانشین انتظامی پاسارگاد ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، از همه صنوف خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان و مصرف کنندگان، پلیس را در برقراری امنیت اقتصادی جامعه یاری کنند.

کالای قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از کشف یک میلیارد کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی گفت: ماموران انتظامی پاسگاه "شهرمیان" حین گشت‌زنی به یک خودرو وانت پراید مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف یک دستگاه موتورسیکلت و ۱۸۰ جفت کفش به ارزش یک میلیارد ریال شدند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد، گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه گزارشات خود را از طریق سامانه ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف دام قاچاق ۶ میلیاردی در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۱۲ راس گاو قاچاق و فاقد هرگونه مجوز بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: ماموران پاسگاه انتظامی "فهلیان" ممسنی حین کنترل محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن کامیون ۱۲ راس گاو قاچاق کشف شد، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ محمد نیکبخت گفت: ارزش احشام مشکوفه برابر نظر کارشناسان، ۶ میلیارد ریال برآورده شده است.

سارق ساختمان نیمه کاره به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرد

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری سارق سیم برق و کنتور آب از ساختمان‌های نیمه کاره در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی، در تشریح این خبر گفت: ماموران کلانتری ۱۲ مطهری حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی یک نفر در حالی که مقدار سیم برق به همراه داشت را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند. 

فرمانده انتظامی جهرم گفت: متهم در بازجویی اولیه پلیس به ۱۱ فقره سرقت سیم برق و کنتور از ساختمان‌های نیمه کاره اعتراف کرد.

رئیس پلیس شهرستان جهرم با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد، از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه افراد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

رفع تصرف اراضی ملی در داراب 

فرمانده انتظامی داراب از رفع تصرف ۷۰ هزار متر اراضی ملی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد گفت: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی مبنی بر ۲ فقره زمین‌خواری واقع دربخش "فورگ و فسارود" توسط چندین نفر، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی با هماهنگی مرجع قضائی و همکاری نماینده منابع طبیعی به محل‌های مورد نظر اعزام و موفق شدند در این خصوص ۷۰ هزار متر مربع اراضی ملی را که توسط افراد سود جو اقدام به کاشت نهال شده بود را رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند، از شهروندان خواست هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
دولت جلو کی بیگیره خدایا
آخرین اخبار