پکن: آمریکا عامل اصلی تنش در دریای چین جنوبی است

یک مقام چینی گفت که در حال حاضر تنها آمریکا عامل اصلی تنش‌ها در دریای چین جنوبی است.

ژنرال جینگ جیانفنگ، معاون رئیس ستاد مشترک ستاد مشترک کمیسیون نظامی مرکزی، امروز شنبه گفت که آمریکا محرک واقعی تنش در دریای چین جنوبی است و همچنان اصل چین واحد را نادیده می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی چین، جینگ این اظهارات را در پاسخ به اتهامات نادرست مکرر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، هنگام ارائه توضیحات به رسانه‌ها در حاشیه بیستمین گفتگوی شانگری لا که در سنگاپور برگزار شد، بیان کرد.

جینگ گفت: آمریکا در سال‌های اخیر دائماً در موضوع دریای چین جنوبی مداخله کرده و از هر فرصتی برای سرکوب سایر کشور‌ها استفاده کرده است که کاملاً در تضاد با اراده و تلاش کشور‌های منطقه برای صلح، توسعه و ثبات است.

جینگ در جمع خبرنگاران گفت که آمریکا به طور مکرر کشتی‌ها و هواپیما‌های جنگی پیشرفته را برای تحریک به دریای چین جنوبی اعزام می‌کند و پایگاه‌های نظامی را در منطقه اضافه می‌کند که این اقدامان خطرات امنیتی بیشتری برای بحران به همراه خواهد داشت.

جینگ با اشاره به اینکه چین بر جزایر دریای چین جنوبی و آب‌های مجاور آن‌ها حاکمیت غیرقابل انکاری دارد، افزود: حاکمیت، حقوق و منافع چین در دریای چین جنوبی در طول یک دوره طولانی از تاریخ شکل گرفته و مطابق با قوانین بین المللی و کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق دریا‌ها (UNCLOS) است. 

او گفت که چین طرفدار حل و فصل مسالمت آمیز موضوع دریای چین جنوبی است و همواره متعهد به حل و فصل اختلافات بر اساس احترام به تاریخ، حقایق و قوانین بین المللی از طریق گفتگو و مشورت با کشور‌هایی است که مستقیماً درگیر آن هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
آمریکا عامل تنش تو کل دنیاست
آخرین اخبار