معاون فنی و بازرگانی شرکت پست گفت: تقریبا ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار کارت از ابتدای سال به ما تحویل داده شده و درحال حاضر کمتر از ۱۰ درصد کارتها در باجههای معطلی است که عمده آن برمیگردد به نقص نشانی و تغییر آدرس گیرندگان.
جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، درباره حجم زیادی دپوی کارت سوخت در دفاتر پستی عنوان کرده بود که سال قبل بیش از سه میلیون قطعه کارت سوخت را تولید و تحویل شرکت پست دادیم، اما اکنون حجم زیادی از کارت در دفاتر پستی باقی مانده است.
در همین راستا محمد احمدی، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، در خصوص مسائل مطرح شده اظهار داشت: متاسفانه ارتباط ما با مجموعه کارت سوخت بر اساس وب سرویس بر خط نیست و در واقع ارتباط بین دو سامانه اتفاق نمیافتد و این باعث میشود که دوستان نشانی استاندارد درخواست کنندگان را از آخرین بانک اصلاح شده نگیرند و نشانیها دچار چالش میشود.
احمدی بیان داشت: متاسفانه بخش قابل توجهی از نشانیهایی که روی مرسولات میخورد نشانههای دقیقی نیست. در مدت زمانی که ممکن است این فرآیند طول بکشد، تعدادی از افراد جابجا شده و نشانی هایشان تغییر میکند.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست افزود: در ایام پایانی سال و این زمانی که مدیر عامل شرکت پخش و پالایش راجبش صحبت کرده، یک مسئلهای مزید بر علت شد و آن افزایش هزینه دریافت کارت سوخت بود.
وی ادامه داد: ممکن است به دلیل مسائلی که وجود داره عدهای دوست نداشته باشند آدرسهای واقعی خودشان را بگویند و علیرغم اینکه ما سرویس نشانی استاندارد را داریم که نشانی نصفه و نیمه نباشد و طبیعتا در چرخه توزیع با چالش نشناختن فرد گیرنده مواجه نشویم، اما یک سرویس دیگری را ارائه کردیم و و خواهشمان این بود که دوستان حداقل برای کارت سوخت المثنی این سرویس را اجرا بکنند که درواقع سرویس هویت مکانی افراد است یعنی افراد وقتی میگویند در این نشانی هستیم یعنی واقعا در آن نشانی باشند
وی افزود: خود فرآیند ارتباط بین دو سامانه بهتر است از طریق وب سرویس باشد که زمان برگشت به اطلاعاتی که بین ما رد و بدل میشود و اتفاقات بعدی که داریم بتوانیم مدیریت کنیم به عنوان مثال حدود یک ماه پیش یک جلسهای با دوستان داشتیم و خواهش کردیم که از آنجایی که حجم باجههای معطلی ما بسیار زیاد شده، کمک کنید تا این مسئله را حل کنیم. به دلیل مشکل نشانی، دسترسی به شماره تلفن افراد در واقع در اختیار ما نیست و شماره موبایلها را به هر دلیلی به مجموعه شرکت پست ندادند به همین منظور انتظار میرود حداقل با ارسال یک پیامک اعلام شود که مشترک مورد نظر از وضعیت مرسوله خود آگاه شود.
وی درخصوص آمار سه میلیون کارت موجود در دفاتر پست اظهار داشت: تقریبا ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار کارت از ابتدای سال به ما تحویل داده شده که نزدیک به ۴۰ درصد از این کارتها فقط در بهمن و اسفند بوده و درحال حاضر کمتر از ۱۰ درصد کارتها در باجههای معطلی است که عمده آن برمیگردد به نقص نشانی و تغییر آدرس گیرندگان.
احمدی تصریح کرد: برای اصلاح ما خواهشمان از دوستان پروژه کارت هوشمند سوخت و شرکت پخش و پالایش و افراد دیگری که تو این حوزه تاثیر گذارند این است که اولا ارتباط ما ارتباط وب سرویسی باشد که وقتی این اتفاق افتاده باشد ما میتوانیم درخواست مورد نظر را به دوستان برگردانیم و بگوییم این تعداد بارکدی که برای ما ارسال شده است درحال حاضر در کدام باجه موجود است و پیامکی در لحظه فرستاده شود و اعلام شود که نشانی جدید داده شده و یا مراجعه به دفتر پستی موردنظر به منظور تحویل صورت بگیرید.
معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در انتهای سخنان خود بیان داشت: ما معتقدیم که کارت هوشمند سوخت بسیار حائز اهمیت است بنابراین فردی که درخواست میدهد بایدنشانی دقیق را ارائه بکند، به همین منظور یکی از الزامات پایهای سرویس باید باشد و واقعیتش در این حوزه دوستانی که متولی دریافت اطلاعات از افراد هستند در این حوزه باید پای کار بایستند که نشانیهای دقیق بدست بیاید. طبیعتا موضوع باید بصورتی باشد که فرآیند توزیع را سادهتر بکند و مردم را کمتر دچار دغدغه بکنیم.