سخنگوی سازمان ساتبا:

بدهی تجدیدپذیر‌ها در صورت تحقق معوقات گذشته به صفر می‌رسد

محمدنژاد سیگارودی گفت: در صورت تحقق ۳ هزار میلیارد معوقات گذشته سرمایه گذاران تجدیدپذیر صفر خواهد شد.

آقای جعفر محمدنژاد سیگارودی سخنگوی سازمان ساتبا در خصوص آخرین وضعیت بدهی تولیدکنندگان تجدیدپذیر گفت: با توجه به ۳ هزار میلیاردی که از محل سوخت صرفه جویی شده، صحبت‌هایی را با سازمان برنامه انجام دادیم و خوشبختانه این موضوع در این سازمان پذیرفته شد و دفتر امور انرژی سازمان برنامه پس از بررسی مستندات این موضوع را به دفتر تلفیق ارجاع داده است. اعتقاد ما این است که موضوع انرژی یکی از اولویت‌های کشور است و پرداخت این ۳ هزار میلیارد تومان را پیگیری می‌کنیم.

او ادامه داد: در صورت تحقق این امر دو نتیجه مثبت را شاهد خواهیم بود. در یکی دو سال گذشته صورت حساب سرمایه گذاران انرژی تجدیدپذیر با درصد‌های ناچیزی پرداخت می‌شد که اکنون پرداختی ما به طور میانگین به نزدیکی ۸۰ درصد رسیده و حتی بدهی برخی تولیدکنندگان به طور کامل پرداخت شده است. در صورت تحقق ۳ هزار میلیارد معوقات گذشته سرمایه گذاران تجدیدپذیر صفر خواهد شد.

محمدنژاد می‌گوید: مدل‌های قراردادی که برای توسعه تجدیدپذیر‌ها داریم می‌تواند این نوید را به ما می‌دهد که امکان پرداخت به موقع صورت حساب‌ها را داشته باشیم و این موضوع به همراه تضامین، انگیزه لازم برای سرمایه گذار‌ها ایجاد خواهد کرد.

سخنگوی ساتبا در خصوص مناقصه تجدیدپذیر‌ها گفت: برای ساختگاه‌های ۴ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر مطالعات لازم انجام شده است و تاکنون ۱۹۰۰ مگاوات از طریق مناقصه تعیین تکلیف شده است. پیش بینی ما بر این است که بخش عمده‌ای از این ظرفیت تابستان سال آینده به مدار بیاید. همچنین ادامه ۱۹۰۰ مگاوات تا ۴ هزار مگاوات را در دست فراخوان برای مناقصه داریم که می‌تواند باز هم کمک کننده باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار