کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: تا روز پنجشنبه در ساعات بعدازظهر و شب، افزایش ابر و رگبار و رعد و برق همراه با تگرگ پیش بینی می شود.

مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: بدنبال گذر امواج تراز میانی جو تا روز پنجشنبه در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش ابر و در پاره‌ای اوقات بارش باران و گاهی رعد و برق و ورزش باد‌های شدید هستیم که در برخی مناطق خیزش گرد و خاک را با خود به دنبال دارد.

وی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی در قزوین خبر داد و اضافه کرد: با توجه به تشکیل ابر‌های همرفتی در فصل بهار احتمال دارد بارش‌ها در برخی مناطق از شدت بالایی برخوردار باشد بنابراین آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

آخوندی گفت: توصیه می‌شود تا شهروندان از بعدازظهر امروز تا آخر وقت فردا از حضور در حاشیه مسیل‌ها و رود‌ها و اتراق در کنار آن‌ها خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی قزوین گفت: به رانندگان نیز توصیه می‌شود تا هنگام رانندگی در حین بارش مراقب لغزندگی مسیر بوده و به دلیل کاهش دید افقی احتیاط بیشتری داشته باشند و همچنین توصیه می‌شود افراد در این مدت از فعالیت در فضای باز به ویژه ارتفاعات به دلیل احتمال صاعقه خودداری کنند.

وی به کمینه و بیشینه دمای هوای استان قزوین در شبانه روز گذشته نیز اشاره کرد و گفت: آوج با ۱۳ و رازمیان با ۳۷ درجه خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان در این مدت بودند.

آخوندی اضافه کرد: دمای هوای شهر قزوین نیز در این مدت بین ۱۶ تا ۳۵ درجه سانتیگراد در نوسان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.