سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی در سبز ترین پروژه ریلی کشور

معاون راه آهن شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور گفت: سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد تومانی در سبز‌ترین پروژه ریلی کشور صورت گرفته که ارزش روز آن ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

آقای عباس خطیبی گفت: یکی از برنامه‌های در توسعه ریلی احداث  و تکمیل مسیر‌های موجود در حوزه حمل ونقل ریلی است که برخی از این پروژه ها نیاز به اصلاح دارند که باید شرایط مناسبی را برای بهره برداری از آنها فراهم کنیم. 

به گفته معاون راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، راه آهن میانه ـ بستان آبادـ تبریز یک  مسیر  ۱۳۲ کیلومتری است که  بخش اول آن چندین سال پیش به بهره برداری رسیده و بخش دوم آن هم تا پایان این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

او می گوید: بخش دوم این مسیر ریلی محدوده بستان‌آباد ـ خاوران به طول ۴۴ کیلومتر است که تا چند روز آینده بهره برداری می رسد که امکان استفاده از این مسیر برای مردم آذربایجان شرقی فراهم شده است.

او گفت: ارزش ریالی این پروژه ۳ هزار میلیارد تومان است که ارزش روز آن ۶ هزار میلیارد تومان است، اما طبق بررسی های صورت گرفته با امکانات و حمل بار و مسافر که از این مسیر صورت می گیرد ارزش روز آن به ۲۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

 

برچسب ها: حمل ونقل ، آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
بار و مسافر بیشتر از صد کیلومتر باید با قطار جابجا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
آفرین
آخرین اخبار