ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران گفت: ما برای پز دادن اتوبوس و مترو نمیخواهیم اضافه کنیم، هدفمان کمک به رفاه حال مردم است حالا با هر وسیلهای ناوگان افزوده شود، خوب است و از سوی هرکسی هم که باشد دستش را میبوسیم.
او ادامه داد: از نظر من مشکل اصلی تولیدن نشدن اتوبوس در داخل نیست. اینکه در توسعه ناوگان درجا زدهایم این است که برای شهرداری تهران اولویت نداشته است. بررسی کنید ببینید چندبار جلسه برای قرارگاه مسکن و اجتماعی گذاشته شده و چندبار جلسه برای قرارگاه حمل و نقل؟ در حالی که قرارگاه مسکن و اجتماعی وظیفه ما نیست و قرارگاه حمل و نقل صدردصد وظیفه ما و درد و مشکل مردم است.
امانی اضافه کرد: در سال ۸۵ شهردار تهران به جلسه هیئت دولت راه داده نمیشد و یک ریال هم دولت کمک نمیکرد، اما تاریخ شهر تهران دیگر توسعه حمل و نقل عمومی را به آن اندازه به خودش ندیده و نمیبیند. حالا، اما شهردار در جلسات هیئت دولت حضور دارد و مدام شهرداری میگوید دولت تمام قد از ما حمایت میکند؛ خیلی هم عالی و ما هم حمایت میکنیم، اما چرا خروجی عملی ما نمیبینیم؟ چون در اولویت شهرداری نیست.
این عضو شورای شهر تهران گفت: آقای زاکانی، شهردار تهران وعده دادند تا اخر سال ۱۴۰۱ ناوگان اتوبوسرانی را به ۵۲۰۰ دستگاه افزایش میدهم، فیلم وعده ایشان هم موجود است، اما خبری نشد. وقتی وعده میدهیم و عمل نمیکنیم ناامیدی ایجاد میشود. ما بارها گفتیم به به وعدههای دولت اتکا نکنید. از سال گذشته هر ماه شهرداری اعلام میکند این ماه ۱۵ درصد پیشپرداخت خرید ۶۳۰ واگن از چین را میپردازد و بعد ماه بعد میگوید، ماه بعد! شهردار تهران میگفت هفته بعد و حالا مدیرعامل مترو میگوید احتمالا ۵۰ درصد آن تامین شود و خرید به اواخر دوره ما برسد. اینکه به چه دورهای برسد مهم نیست، مهم این است که در اختیار مردم قرار گیرد حالا به اسم هرکسی. مردم یکساعت و نیم در جنوب شهر برای سوار شدن به اتوبوس در ایستگاه مینشینند! ما در پژوه با کولر میرویم و میآییم و درکی از آنها نداریم. آمارهایی که ارائه داده میشود با ارقام و به صورت کیفی و صحتسنجی باید باشد.