احداث سد آب شرب و تکمیل بزرگراه سراب -نیر اصلی‌ترین مطالبه مردم سراب است.

نماینده مردم سراب با اشاره به سفر هئیت دولت به آذربایجان شرقی گفت: حدود ۱۰۰ روستا با مشکل کم آبی و بی آبی مواجه هستند و آب شرب ۴ شهراین شهرستان وابسته به میزان آب چاه‌ها است و تنها راه نجات مردم از این وضعیت احداث سد آب شرب روستای میراکوه می‌باشد.

یوسف داودی در جلسه شورای اداری با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث خط ریلی سراب -بستان آباد مصوب می‌شود افزود: این پروزه در مسیر اتصال کشور‌های ترکیه- ایران و جمهوری آذربایجان قرار گرفته و در صورتی که در لیست مصوبات سفرهیئت دولت قرار گیرد با ترزیق اعتبار بیشتر روند اجرای این طرح تسریع می‌یابد.

وی همچنین تکمیل بزرگراه سراب -نیر را از مطالبات جدی مردم منطقه عنوان کرد و افزود: این مسیر در محور مواصلاتی استان‌های شمالی به شمالغرب قرار گرفته و سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر مسافر در این محور تردد دارند که جهت پیشگیری از تصادفات جاده‌ای تسریع در اتمام این پروژه ضروری است.

نماینده مردم سراب با اشاره به زلزله خرداد ماه سالجاری گفت:در ۲۸ روستای این شهرستان حدود هزار واحد مسکونی و دامی خسارت دیده اند که امیدواریم با تصویب تسهیلات ویزه در هیئت دولت شاهد بازسازی این واحد‌ها تا فرا رسیدن فصل سرما باشیم.

در ادامه فرماندار سراب ازتخصیص ۵۵ تن آرد مازاد بر سهمیه در این شهرستان خبر داد.

علی جهانی با اشاره به صف‌های طولانی در برخی از نانوایی در روز‌های اخیر گفت با توجه به افزایش مسافرین و مهاجرت معکوس روستائیان در فصل کشت محصولات کشاورزی با کمبود ارد مواجه بودیم که در این راستا ۵۵ تن ارد مازاد بر سهمیه به این شهرستان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه سهمیه جدید در بین نانوایان فاقد تخلف توزیع خواهد شد افزود: سهمیه ۴۰ نانوایی در سطح شهر‌ها و روستا‌ها افزایش می‌یابد و علاوه بر این حدود ۵ تن نیز در بین عشایر ییلاقی و قشلاقی شهرستان توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.