سند برنامه‌ریزی ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در استان سمنان به‌عنوان یکی از برنامه‌های مهم شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به تصویب رسید.

 احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده استان سمنان با تأکید بر لزوم مشارکت دستگاه‌های فرهنگی در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اظهار کرد: تبیین سیره رضوی در ابعاد اجتماعی و فرهنگی امروز بیش از هر زمان دیگری موردنیاز جامعه است و اقدامات ما باید مبتنی بر علم بوده و عملیاتی شود.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل کتاب در مباحث فرهنگی افزود: کتاب‌خوانی و توجه به این مهم باید در سبک زندگی ما به عنوان یک فرهنگ ارزشمند نهادینه و در سبد خانوار دیده شود و در این زمینه بستر دسترسی آسان به کتاب در استان تقویت شود.

ریواده با اشاره به اینکه پدیده‌های اجتماعی و فرهنگی همواره مورد طمع دشمنان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده، پایش وضعیت اجتماعی و فرهنگی جامعه و تولید محتوای متناسب با آن بوده و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی یکی از این سیاست‌هاست.

وی با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و ایام تعطیلات عنوان کرد: اقدامات لازم در حوزه تبیین فرهنگ رضوی و برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان با همراهی و همکاری تمام دستگاه‌های عضو کارگروه انجام گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.