سرپرست اداره‌کل راه وشهرسازی استان قم گفت: متقاضیانی که آورده خود را در موعد مقرر تکمیل نکرده‌اند و یا تایید نهایی هستند، اما تاکنون پیامک واریز برایشان ارسال نشده است، در اراضی طایقان، اسلام آباد قنوات و شهرک جدید پرنیان جانمایی خواهند شد.

حسین زنجیرانی فراهانی عنوان کرد: در حوزه راه در محور قم- نیزار و محور پردیسان- ورجان دو پروژه بزرگ راهسازی وجود دارد که با سرعت و پیشرفت مناسب در حال ساخت هستند و با تزریق اعتبارات مورد نیاز این روند شتاب می‌گیرد.

سرپرست اداره‌کل راه وشهرسازی استان قم افزود: در حوزه مسکن، ساخت بیش از ۶۰ هزار واحد مسکونی در تعهد استان است که تاکنون حدود نیمی از متقاضیان در اراضی ۵۶۰ هکتاری به صورت آپارتمانی جانمایی شدند و بخشی دیگر از این تعداد در اراضی طایقان و اسلام آباد قنوات صاحب خانه‌های ویلایی می‌شوند و باقی مانده این سهم در بخش خودمالکین و شهر‌های دیگر استان خواهد بود.

زنجیرانی گفت: از مجموع ۲۶ هزار متقاضی که ۸۰ میلیون تومان آورده خود را تکمیل کرده اند، تاکنون ۱۸ هزار متقاضی متصل شدند که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در تلاشیم تا پایان خردادماه تمامی این افراد به پیمانکاران متصل و بعد از آن پیامک آورده سوم برای ایشان ارسال شود.

سرپرست اداره‌کل راه وشهرسازی استان قم در خصوص متقاضیانی که آورده خود را در موعد مقرر تکمیل نکرده‌اند و متقاضیانی که تایید نهایی هستند، اما تاکنون پیامک واریز برایشان ارسال نشده است، توضیح داد: این متقاضیان در اراضی طایقان، اسلام آباد قنوات و شهرک جدید پرنیان جانمایی خواهند شد.

به گفته سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان قم به زودی بخشی از متقاضیان به پروژه‌های ویلایی ساز در اراضی اسلام آباد قنوات و طایقان و ... متصل خواهند شد و پس از آن روند عملیات آماده سازی و ساخت واحد‌های یک طبقه حیاط دار توسط بنیاد مسکن آغاز شود.

سرپرست اداره‌کل راه وشهرسازی استان قم بیان کرد: کلانشهر‌ها از جمله شهر قم با توجه به سیاست گذاری اسناد بالادستی مبنی بر رویکرد تمرکز زدایی، نیازمند شهرک جدید هستند. مطالعات ایجاد شهرک جدید پرنیان در جاده قم- نیزار در گذشته انجام شده است و امیدواریم با تأمین زیرساخت‌های شغلی و حمل و نقلی، در آینده نزدیک روند ساخت و تأسیس یک شهرک جدید تمام عیار برای همشهریان قمی فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۲۸ خرداد ۱۴۰۲
تو همون پردیسان کلی زمین است برای ویلایی سازی، چرا فکر میکنید ما باید ۴۰ کیلومتر خارج از قم بریم برای زندگی!
تکلیف شغل و فرزندان و تفریح و ... چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم حسینی
۲۰:۳۵ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
بیشتر از هزار هکتار اراضی پردیسان قم را ازاد سازی کنید تا مردم به حقشون برسن و خانه دار شوند.مگر اقای رئیسی دستور آزاد سازیشون رو نداد؟ ما برای مسکن ملی قم اسم نوشتیم نه روستاهای قم. خودمون بلد بودیم بریم تو دهات برای خودمون خونه بگیریم ،نیاز به ثبت نام نبود. چرا اینقدر باید اذیت بشیم چند میلیون ماهی قسط بدهیم برای خونه تو دهات با هزار مشکل رفت وامد وغیره..واقعا فکر درستی بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
چرا اونجا
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا پورفرزی
۱۱:۴۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
سلام اگر در ساخت و ساز این آپارتمان ها منظورم طراحی و نقشه کشی ساختمانی می باشد، معماری ایرانی اسلامی که حاصل آن آسایش و آرامش و امنیت از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی و هویت ایرانی اسلامی است لحاظ نشود موجب هدر رفتن وقت و انرژی و منابع می باشد.اگر بخواهیم به بطور مثال چند نمونه بیان کنیم مثلاً شنیدن خمیازه و خنده همسایه یا جا گذاری توالت در محیط داخلی واحد که هم نجاست و پاکی و هم آمدن میهمان سخت می شود که در اینجا مجال توضیح بیشتر در این زمینه وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۱:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
سرپرست اداره کل شهر سازی وزارت راه قم..... بایستی در دروازه های قم.. بیرون از شهر قم.... پارکینگ هایی به وسعت هکتاری در تظر داشته باشد با رستورانها و سرویس های خدماتی بهداشتی و اقامت گاه های موقتی مانند متل.... که برای شهر قم از نان شب واجب تر است.... بایستی فراخوان بدهید تا ایده های اشخاص را بتوانبد گوش کنید... قم در آبنده به یک زولبیای درهم گوریده تبدیل میشود اگر زود اقدام نکنید..... تمام خیابان ها و جاده های ورودی خروجی قم... تنگ و باریک و تاریک است.... اگر هر ورودی قم.. وبه پارکینگ های مستعد و اقامت های موقتی و سرویس های واجب... مجهز نشود.... در 10 سال آینده......... قم به مرکز نابسامانی کشور مبدل میشود که به تمام کشور اثر منفی میگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
شما پیگیری کنید هزار هکتار اراضی شهرک پردیسان که دست نهاد هاست آزاد سازی شود،همان اراضی که حق مردم بی مسکن قم هست ورئیس جمهور هم در سفر به قم دستور آزاد سازی انرا دادند ، البته اگر زورتان به ازاد سازی این ا راضی برسد، ما شهرک تمام عیار به قول شما تمام عیار در روستاهای قم نمی خواهیم.چند سال علاف شدیم حالا با بدبختی باید ماهی چند میلیون قسط بدهیم وتازه برویم دهات .ما که انصراف می دهیم باشد پیشکش مسئولین.
Germany
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام برای ما که تو پردیسان زمین برای نوشتن مسکن ملی نبود ما ناچارا و مجبورا سلفچگان مسکن ملی نوشتیم
چرا به ما تو پردیسان قم بخش خانه های حیاط دار یا ویلایی نشینی برای ما جابجا نمی کنید ما مجبورا سلفچگان مسکن ملی نوشتیم چرا به فکر مردم نیستید که تمام زندگی اشان تو پردیسان قم هست بدون ماشین و وسیله
چقدر میخواهید با این گرانی و مشکلات مردم بیشتر از این سختی بکشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
مشکل مسکن شهر قم مهاجرین خارج از قم هستند این مشکل ۱۰ کلانشهر کشور است و همینطور شهرهای بزرگتر بعد از کلانشهر ها ست لذا روند تسریع در مسکن کلانشهر ها بویژه شهر های مها جرت پذیر و جاذبه هائی که موجب مهاجرت می شود از جمله رشد بازار مسکن در کلانشهر ها هرچه اختلاف معنا داری پیدا می کند جاذبیت و مها جر پذیرتر می باشد لذا ابتدا باید به امکانات توسعه شهری نظیر آب و اشتغال وسایر امکانات اهم فکر کرد شهر قم که برای آب شرب محدودیت دارد و از نظر تامین آب وابسته به استان دیگری می باشد دقت کارشناسی لازم را می طلبد واز نظر اشتغال نیز معلوم است لذا ایجاد شهرهای اقماری به مصرف تامین مسکن و جنبه خوابگاهی توجیه ندارد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۴۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
برای حل مشکل مسکن هیچ کاری لازم نیست بکنید فقط خانه و مخصوصاً زمین مسکونی که هیچ ربطی به تحریم و دلار و مصالح ندارد و هیچ هزینه ای برای مالک نداشته و توسط نفوذیها و سرمایه داران و دلالان و محتکرین گروگان گرفته شده برای انقراض نسل ایران باید مالکیت خانه و زمین مسکونی را محدود به تعداد انگشت شمار نه یکی و مالیات برای مازاد آن به اندازه 50 تا 100 درصد ارزش روز ملک باشد تا هر کس نیاز داشت به اندازه سهمش بتواند مالک شود و ساخت و ساز کند و تشکیل خانواده و فرزند اوری داشته باشد غیر از عرضه اولیه و طبقات مجاز
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
چرا میگید شهرک پرنیان ؟ ، ظاهراً این شهرک در ۵۰ کیلومتری قم هست. زمین های دیگه در طایقان، قنوات و.. هم همین وضعیت رو دارند که عموما روستاهایی ۲۰ کیلومتر ۳۰ کیلومتر بیرون شهرند، ما با یک سری مهندس ها طرفیم که از علوم شهری و اجتماعی اندازه یه بچه هم فهم ندارند. میخواهند فقط تمرکز زدایی کنند به خیال خودشون! آخه تمرکز زدایی که بدون لحاظ شرایط مردم باشه بدتر شما رو با مشکل حمل و نقل هم روبرو می‌کنه. مردم منصرف میشن از همچین خونه ای. مردم فقط خونه براشون مهم نیست، شغل دارند، بچه دارند، درس دارند، زندگی دارند، بازار میخواهند بروند تفریح میخواهند بروند، اقوام دارند میخواهند سر بزنند، فعالیت اجتماعی دارند. آخه من باید بگم این واضحات رو به متولیان امر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام.درست می گین.ولی خیلی ها هم مهاجرن.براشون خیلی نزدیکی به مراکز اصلی شهر مهم نیست.
آخرین اخبار