پوتین: برخلاف هدف تحریم‌های غرب، اقتصاد روسیه در حال رشد است

رئیس جمهور روسیه از مدیران اقتصادی این کشور به دلیل فائق آمدن بر تحریم‌های غرب تشکر کرد.

استراتژی آمریکا و متحدانش علیه روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بر ۲ اصل استوار بوده است، نخست اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو برای تضعیف اقتصاد این کشور و دیگری ارسال گسترده تسلیحات پیشرفته به کی یف به منظور تقویت ارتش اوکراین. با این حال، روسیه با گسترش مناسبات دو جانبه با کشور‌های متحد خود از جمله چین توانسته است تا حدود زیادی از تبعات مخرب تحریم‌های غرب بکاهد.

به گزارش تله تریدر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) با دفاع از عملکرد اقتصادی کشورش گفت: بر اساس اعلام کارشناسان تولید ناخالص داخلی روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۳) به یک تا دو درصد خواهد رسید. این در حالی است که سایر کشور‌های جهان شاهد ادامه روند کاهشی رشد اقتصادی هستند. 

پوتین در بیانیه‌ای که به نشست بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ ارسال کرده بود، آورده است: من تاکید دارم که کسب و کار‌های روسی هم اینک به صورت گسترده در فضای اقتصادی در حال فعالیت هستند. من بار دیگر می‌خواهم از مدیران کسب و کار‌ها و تیم‌های اقتصادی برای فائق آمدن بر تحریم‌های غیرقانونی غرب تشکر کنم. 

رئیس جمهور روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: همزمان با فائق آمدن بر تحریم‌های غرب، بسیار حائز اهمیت است که از فرصت‌هایی که در حال دست دادن است حداکثر استفاده را ببریم و بر دستیابی به حاکمیت فناوری و مالی، ایجاد همکاری و افزایش بهره وری، بهبود زیرساخت‌ها و کاهش نابرابری و فقر تمرکز کنیم. 

کشور‌های غربی تاکنون تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه وضع کرده اند، اما داده‌های آماری نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در حال تطابق یافتن با تحریم‌هاست. بر اساس اعلام دولت انگلیس، تحریم‌های مالی کشور‌های غربی علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین باعث قطع دسترسی مسکو به ۳۵۰ میلیارد دلار از مجموع ۶۰۴ میلیارد دلار ذخیره ارزی این کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار