سید محمد حسینی گفت: برنامه هفتم توسعه یک شنبه ۲۱ خردادماه امسال به مجلس شورای اسلامی تحویل می‌شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در حاشیه برگزاری یادواره ۷۷ تن از شهدای منطقه لفور سوادکوه شمالی گفت: رئیس جمهور برنامه هفتم توسعه را ۲۱خرداد ماه تحویل مجلس خواهد داد.

او افزود: مبنای تدوین برنامه هفتم توسعه بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و مسائل اقتصادی در آن پررنگ‌تر دیده شده است.

سید محمد حسینی ادامه داد: در این برنامه راه‌های برون رفت از برخی موضوعاتی که اکنون در آن ضعف و اشکالاتی وجود دارد نیز دیده شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: برای برخی موضوعات مانند رشد اقتصادی، صندوق‌های بازنشستگی، نفت، انرژی، حوزه علم و فناوری و مسئله آب که مسئله مهمی است راهکار‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه برای تدوین برنامه هفتم توسعه نظرات نخبگان نیز گرفته شد، افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرصت دارند روی این برنامه اعمال نظر کند.

تصویب دو فوریتی بودن تشکیل وزارت بازرگانی
سید محمد حسینی در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی نیز گفت: دو فوریتی لایحه‌ای که دولت تقدیم مجلس کرد پذیرفته و بلافاصله تصویب شد.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری افزود: کمیسیون اجتماعی مجلس این لایحه را در دو جلسه بررسی کرد.

او افزود: ما ابتدا اعلام کرده بودیم که دو موسسه و مرکز تحت پوشش این وزارت خانه باشند و به تدریج سایر موسسات به آن اضافه شوند، ولی نمایندگان این موضوع نپذیرفتند و گفتند یکجا تعیین تکلیف شوند به همین دلیل دولت این موضوع را بررسی و موافقت کرد و اکنون طرح آماده در صحن مجلس است.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری گفت: اگر این لایحه در صحن مجلس نهایی شود بلافاصله ابلاغ و دولت وزیر بازرگانی را معرفی خواهد کرد تا بار وزارت صنعت کاهش یابد.

او با بیان اینکه برای این وزارتخانه در شش سال اخیر هشت نفری اعم از وزیر یا سرپرست معرفی شدند، ادامه داد: تفکیک و تشکیل وزارت بازرگانی کار سختی است، اما اگر این اتفاق بیفتد خدمات بهتر به مردم ارائه خواهد شد این وزارتخانه در قیمت کالا، تنظیم بازار، توزیع کالا و صادرات نقش خوبی را داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قانون کار
۰۳:۴۴ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
خجالت آوره رو چه حساب و منطق و‌ عدلی حقوق کارگر جدیدالاستخدامی سه سال اول باید نصف باشه ؟؟ یکم از خدا خجالت بکشید
Iran (Islamic Republic of)
زیمار
۱۴:۳۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
به این آقا بفرمایید برای صندوقهای باز نشستگی چه راهکار خوبی دیدی متوسط دو سال آخر به پنجسال تغییر می‌کند اونهم در این تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
عالی است