زیرآب رفتن ۶۰۰ کیلومتر از خرسون پس از انفجار سد کاخوفکا

حدود ۲ هزار نفر از مناطق سیل زده اوکراین تخلیه شده اند که بیش از ۱۰۰ نفر از آن‌ها کودک هستند، همچنین ۶۰۰ کیلومتر از خرسون نیز زیر آب رفته است.

بر اثر شکسته شدن سد کاخوفکا، سیل در مناطق مجاور این سد در اوکراین به بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع گسترش یافته است و ساکنان این مناطق تخلیه شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرویس اورژانس دولتی اوکراین اعلام کرد که ۱۹۹۵ نفر از مناطق سیل زده تخلیه شده‌اند که ۱۰۳ نفر آن‌ها کودک هستند. بسیاری دیگر نیز در این مناطق به گفته مقامات محلی به میل خود فرار کرده اند.

فرماندار منطقه خرسون امروز پنجشنبه گفت که سیل ناشی از شکاف سد کاخوفکا بیش از ۶۰۰ کیلومتر مربع در کرانه راست رودخانه دنیپرو تحت کنترل اوکراین و کرانه چپ تحت کنترل روسیه است.

الکساندر پروکودین، فرماندار منطقه خرسون در شبکه‌های اجتماعی گفت: متوسط سطح سیل ۵.۶۱ متر است. ۶۰۰ کیلومتر مربع از منطقه خرسون زیر آب است که ۳۲ درصد آن کرانه راست و ۶۸ درصد کرانه چپ است. وی با بیان اینکه میانگین سطح سیلاب ۵.۶۱ متر است، گفت: با وجود خطر و گلوله باران شدید روسیه، تخلیه از منطقه سیل زده ادامه دارد.

پروکودین گفت که وضعیت در مناطق تحت کنترل روسیه بسیار دشوار است. سرویس اورژانس ایالتی اعلام کرد که در سمت رودخانه تحت کنترل اوکراین «در مجموع ۲۰ شهرک و ۲۶۲۹ خانه» دچار سیل زدگی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
از همینجا معلوم میشه کار کسیه که میخواسته خرسون رو خراب کنه
آخرین اخبار