مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بویر احمد گفت:بررسی علت آتش سوزی های منابع طبیعی، مقابله با حجوم ملخ ها و غرق شدگی از محور‌های جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان بویراحمد بود.

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بویر احمد در این جلسه با بیان اینکه ۸۷۵هزار هکتارجنگل و ۵۵٠ هزار هکتار مرتع در استان وجود دارد گفت: از این مقدار ۴۳٠هزار هکتار جنگل و مرتع در شهرستان بویراحمد است.

رضوی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال پنج مورد آتش سوزی در شهرستان رخ داد، افزود: برخی از آتش سوزی ها به دلیل آتش زدن کاه و کلش بجامانده در مزارع به وسیله کشاورزان و برخی دیگر با هدف تصرف مراتع و منابع طبیعی و غرض های قومی و قبلیه ای رخ می دهد.

وی اضافه کرد: ۱۵٠ هکتار اتش بر در شهرستان بویراحمد ایجاد شده است.

معاون دادستان مرکز استان هم در این جلسه گفت: بر  اساس قانون همه ادرات و سازمان‌ها در زمینه حفاظت از منابع طبیعی و مراتع مسئولیت دارند و باید در زمان بروز آتش سوزی در این عرصه ها همکاری های لازم را داشته باشند.

رهبر با بیان اینکه با مسئولان و کارکنان هر ادراه و سازمانی که از این قانون سرپیچی کنند به صورت قانونی برخورد می شود، افزود: کشاورزان نباید مزارع و کاه و کلش باقیمانده در مزارع خود را اتش بزنند چرا که علاوه بر خطر آفرین بودن برای منابع طبیعی به محیط زیست نیز آسیب وارد می کند و با کشاورزان خاطی در این زمینه برخورد می شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد نیز در این جلسه گفت: بخشداران و دهیاران در اسرع وقت ستاد بحران تشکیل دهند و از ظرفیت مردمی به ویژه تشکل های مردم نهاد برای مقابله با بحران ها استفاده کنند.

شهرام مهدوی مطلق افزود: برخی آتش سوزی‌ها عمدی هستند و با هدف تصرف اراضی رخ می دهد این در حالی است که هیچ اداره ای حق واگذاری اراضی دچار آتش سوزی را ندارد.

وی در خصوص حجوم ملخ‌ها به برخی از مراتع و مزارع نیز گفت: اقدامات خوبی در خصوص حجوم ملخ‌ها در لوداب انجام شد، اما باید تدبیر لازم برای مقابله با ملخ ها در صورت افزایش آنها اندیشیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.