همگرایی و هم پوشانی اقدامات دستگاه‌ها برای ساماندهی متکدیان ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: باید دستگاه‌های مسئول در حوزه برخورد با متکدیان، وظایف محوله را طبق قانون انجام دهند.

طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده ساماندهی متکدیان استان گفت: موضوع تکدی گری، کودکان کار و اعتیاد از مهم‌ترین چالش‌های اجتماعی در شهر‌ها هستند که برای مردم مشکلاتی را ایجاد می‌کند و در مقابل وظیفه ما، علاوه بر جمع آوری این افراد متکدی، چاره اندیشی برای رفع این معضلات است.

او با اشاره به اینکه راهکار و دستور العمل اجرایی برای ساماندهی این سه گروه، آیین نامه و قانون است افزود: تمامی دستگاه‌ها تکالیفشان در این خصوص مشخص است و اگر جایی خلأ وجود داشته باشد با همگرایی و هم پوشانی دستگاه‌ها باید برای ساماندهی آن چاره اندیشی کرد.

طالبی با اشاره به اینکه  جمع آوری معتادان در شهر‌ها بر عهده شهرداری هاست تصریح کرد:  این افراد بعد از جمع آوری در کمپ‌ها تحت درمان قرار می‌گیرند و بخشی که سالمند هستند در خانه سالمندان بهزیستی پذیرش می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اظهار کرد: همچنین بیماران اعصاب و روان تحت درمان دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرند و بعد از درمان در کمپ‌های مخصوص در بهزیستی مستقر می‌شوند و اتباع نیز تحویل اداره اتباع می‌شوند.

او گفت: بعد از اینکه معتادان پاک شدند باید بر اساس قانون زمینه اشتغال برایشان ایجاد شود و این افراد به اداره کل فنی حرفه‌ای و اداره کار معرفی و بعد از اخذ گواهینامه مهارتی، تسهیلات می گیرند و مشغول به کار می‌شوند.

طالبی ادامه داد: مددجویان کمیته امداد نیز برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند و طرح اشتغال زایی خود را معرفی می‌کنند تا  در صورت داشتن قابلیت اجرایی، تسهیلات دریافت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مستمری بگیران بهزیستی نیز زمینه اشتغالشان پس از بهبودی، از سوی بهزیستی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.