واکنش ها به انفجار در مسجد نبوی بدخشان

انفجار در مراسم فاتحه خوانی نثار احمد احمدی، معاون پیشین ولایت بدخشان با واکنش گسترده در داخل و خارج از کشور مواجه شده است.

انفجار دیروز در مراسم فاتحه‌خوانی نثاراحمد احمدی، معاون پیشین والی طالبان در بدخشان با واکنش‌های گسترده همراه شده است.

معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در بدخشان گفت در این انفجار ۱۳ نفر، از جمله صفی‌الله صمیم، فرمانده امنیه‌ی پیشین در بغلان، «متنفذین، عالمان دین و غیرنظامیان» جان باخته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. 

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتی، این انفجار را کار دشمنان اسلام خوانده و بر پی‌گرد عاملان این انفجار تاکید کرد.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در واکنش به این انفجار، در توییتی نوشت گزارش‌ها از کشته و زخمی‌شدن غیرنظامیان در حمله‌ به یک مسجد در فیض‌آباد، عمیقا نگران‌کننده است.

یوناما همچنین نوشت این سازمان این حمله و موج اخیر حملات وحشتناک و را صریحا محکوم می‌کند.

نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان گفت این حملات نشان‌دهنده‌ بی‌اعتنایی کامل به زندگی مردم افغانستان است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت این انفجار آن را تروریستی خوانده و گفته است که حملات تروریستی و کور به مردم عادی و شهروندان بی‌گناه خاصه در اماکن دینی و مذهبی، هیچ نسبتی با آموزه‌های دین مبین اسلام ندارد و محکوم است.

حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور افغانستان نیز با صدور پیامی این حمله را به‌شدت محکوم کرده و آن را یک اقدام تروریستی و خلاف تمام موازین انسانی و اسلامی دانسته است.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی حکومت پیشین افغانستان در واکنش به این انفجار گفت حمله به مساجد و اماکن مذهبی اقدامی مغایر با احکام اسلام و مبانی انسانی است و هیچ توجیهی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.