هشدار به دامداران آذربایجان شرقی درباره وقوع سیل

اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی به دنبال هشدار جوی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال طوفان و وقوع سیل به روستاییان، دامداران، مرغداران و آبزی پروران هشدار داد.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: دامداران از چرای دام‌ها در مسیل‌ها و داخل رودخانه‌های فصلی خودداری کرده و از روستا‌ها فاصله نگیرند تا در صورت بروز مشکل سریعا امداد رسانی انجام شود.

آقای بهداد همچنین از دامداران صنعتی و مرغداران استان خواست تا با توجه به هشدار جوی اداره کل هواشناسی به ایجاد سیل بند در اطراف دامداری‌ها و مرغداری‌ها به منظور جلوگیری از ورود آب به واحد پرورش اقدام کنند.

وی همچنین از متصدیان واحد‌های آبزی پروری استان خواست تا با در نظر گرفتن تمهیدات لازم از ورود سیلاب به مزارع پرورش ماهیان خود جلوگیری کرده در زمان بارندگی و گل آلوده شدن آب استخر‌های پرورشی، به قطع غذادهی و استفاده از نمک به منظور کاهش استرس بسته به گونه پرورشی و با توصیه دامپزشک فارم و در صورت ایجاد تلفات به جمع آوری و دفن بهداشتی با نظارت گروه‌های دامپزشکی اقدام کنند.

آقای بهداد افزود: ایجاد هماهنگی در اخذ وضعیت جوی و آب و هوایی روزانه از سازمان هواشناسی و در صورت بروز ناهنجاری‌های جوی اطلاع رسانی مقتضی و سریع به بهره برداران دامی استان، تامین واکسن‌های لازم از قبیل شاربن، شاربن علامتی، آبله، لمپی اسکین، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان، آماده سازی و تجهیز اکیپ‌های واکسیناسیون در کلیه شهرستان ها، آماده سازی اکیپ‌های بیماریابی در شهرستان‌ها از جمله تمهیداتی است که دامپزشکی استان در مواقع بحرانی انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.