معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با بهره برداری از مسیر ریلی جدید تبریز شاهد کاهش چشمگیر مصرف سوخت خواهیم بود.

میعاد صالحی گفت: پیش از  افتتاح راه آهن تبریز ما شاهد دور زدن مسیر ریلی از سمت دریاچه ارومیه بودیم اما  اکنون با بهره برداری از راه آهن بستان آباد_ خاوران شاهد کاهش ۴ساعته طول مسیر و مستقیم شدن این مسیر هستیم. 

به گفته مدیرعامل راه آهن، با بهره برداری از این مسیر ما شاهد کاهش مصرف سوخت به ازای هر نفر ۲۰ سی سی گازوئیل هستیم که معادل مصرف سوخت یک روز در کشور است. 

او افزود: با بهره برداری از این مسیر ریلی کریدور ترانزیتی کشور از شرق به غرب کشور تکمیل می شود.

صالحی گفت: با افتتاح مسیر ریلی بستان‌آباد_خاوران در جریان سفر استانی رئيس جمهور و وزیر راه و شهرسازی، حلقه مفقوده محور ریلی مستقیم تهران_تبریز تکمیل می‌شود.

در همین رابطه وزیر راه وشهرسازی گفت: این پروژه به عنوان سبزترین پروژه ریلی ایران است چرا که در تمام طول مسیر و تونل و تمامی سازه‌های به کار رفته در این پروژه تماما با رعایت موارد زیست محیطی انجام شده است.

به گفته بذرپاش، وجود تعداد زیادی سازه و پل با تلاش مهندسان ایرانی نشان دهنده همت بلند مهندسان و متخصصین ایرانی و اهمیت این پروژه را نشان می‌دهد.

او ادامه داد: قطعه ایستگاه خاوران به ایستگاه راه‌آهن قدیمی تبریز نیز در اولویت ساخت قرار دارد و براساس برنامه زمان بندی شده با طی مراحل تملک زمین و احداث خط و سایر الزامات به زودی افتتاح خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مقرر کردیم با برنامه‌ریزی و زمان بندی، بخش اعظم حمل‌ونقل مسافر را به این مسیر منتقل کنیم تا تردد مسافری ریلی از این مسیر انجام شود و از ظرفیت مسیر قبلی بیشتر برای حمل‌ونقل بار و ترانزیت استفاده شود.

بذرپاش تاکید کرد: با اتصال این ایستگاه به ایستگاه قدیمی تبریز زنجیره شرقی به غربی تکمیل می شود و از سرخس تا مرز جلفا ادامه خواهد یافت.

او با اشاره به موقعیت ژئوپولتیک ایران در حوزه حمل‌ونقل نیز گفت: توسعه زیرساخت‌ها بدون توسعه حمل‌ونقل ریلی امکان پذیر نیست از این رو سیاست توسعه زیر ساخت های حمل و نقل از اولویت های وزارت خانه است.

بذرپاش در ادامه به ابراز تمایل کشورها برای مشارکت در تکمیل کریدورها و زنجیره‌ها اشاره کرد و گفت: تکمیل این کریدورها و استفاده از ظرفیت‌های ارزآوری آن‌ها ثروت آفرینی بیشتری از نفت به ویژه برای آینده سرزمین و فرزندان ما به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار