افزایش ۴درجه ای دمای هوا در همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با خروج سامانه بارشی دمای روزانه هوا در بیشتر نقاط تا چند روز آینده بین سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

دمای هوای همدان چهار درجه گرم می‌شود
۱۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵
کد خبر: ۸۵۱۳۴۹۷۴
دمای هوای همدان چهار درجه گرم می‌شود
همدان- ایرنا- 

محمدحسن باقری شکیب با بیان اینکه دمای هوا در برخی از نقاط به ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد،گفت : بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، رعدوبرق و بارش خفیف و پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

او اظهار داشت: میزان حجم ابر‌ها در آسمان استان کاهش یافته و ظرف سه روز آینده بارش خفیف و پراکنده باران برخی از نقاط استان را فرا می‌گیرد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه روند افزایشی دما در استان ادامه دارد، افزود: از بعد ازظهر امروز با افزایش رطوبت هوا، میزان دمای کمینه استان افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه باران‌سنجی شورین با ۲۱ میلیمتر بیشترین بارش و ایستگاه دانشگاه بوعلی سینا ۱۴ میلیمتر بارش را ثبت کرده است.

او ادامه داد: اسدآباد با ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۲۶ و ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار