مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: خسارت سیلاب و بارش‌های رگباری به روستای نهوج اردستان حدود ۲۶ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در جلسه مدیریت بحران شهرستان اردستان گفت: هنوز آمار دقیقی از میزان خسارت مشخص نیست، اما براساس ارزیابی‌های اولیه سیل روز گذشته به روستای نهوج در بخش راه، مسکن دامپروری، قنوات و کشاورزی حدود ۲۶ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.


منصور شیشه فروش افزود: گزارش میزان خسارت‌ها به کشور ارائه می‌شود و تلاش خواهیم کرد در کوتاه‌ترین زمان ممکن جبران خسارت انجام شود.
به گفته وی تیم‌های ارزیابی از جمعیت هلال احمر، جهادکشاورزی، بنیاد مسکن، اداره راهداری و سایر اعضا از شرایط روستا بازدید کردند و گروه‌های جهادی هم در حال تخلیه گل و لای از منازل مسکونی هستند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بنیاد مسکن موظف شد در کمترین زمان پل‌های روستا را ساماندهی و تعریض کند افزود:جبران خانه‌های تخریبی هم بر عهده بنیاد مسکن است.


شیشه فروش اضافه کرد:کمک‌های معیشتی هم به اهالی روستا با کمک کمیته امداد امام خمینی، هلال احمر و بنیاد مسکن باید تامین شود.


او تاکید کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود بارندگی‌ها تا روز یکشنبه ادامه داشته باشد همه دستگاه‌های امدادی استان در مناطق شرق و شمال استان در آماده باش کامل هستند.


بر اثر جاری شدن سیل در روستای نهوج اردستان ۲ زن و یک مرد جان خود را از دست دادند و شش زن و سه مرد هم مصدوم شدند.


بارندگی در این روستا از ساعت ۱۲ دیروز شروع و تا ساعاتی از دیشب ادامه داشت.


روستای نهوج در بخش مرکزی دهستان برزاوند و در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان اردستان واقع شده است. سال گذشته نیز وقوع سیل در این روستا باعث تخریب منازل و وارد شد خسارت به راه و پل‌ها شده بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.