معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، توزیع اعتبارات در شهرداری‌ها را با توجه به شاخص‌های توسعه یافتگی خواستار شد.

محمد جواد ابوالحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در همایش اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا، شهرداران و دهیاران استان که با حضور سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دکتر جوکار نماینده مردم یزد، زارچ و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در سالن آمفی تئاتر دکتر شاهی دانشگاه یزد برگزار شد گفت: توزیع اعتبارات متمرکز در اختیار وزارت کشور با توجه به شاخص‌های توسعه یافتگی صورت پذیرد و سهم استان از اعتبارات بند ب ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده متناسب با سهم درآمدی استان یزد از این محل افزایش یابد.

 در این نشست که فرمانداران و بخشداران استان یزد نیز حضور داشتند شهرداران و دهیاران منتخب مهمترین نیاز‌ها و مشکلات مرتبط با شهر‌ها و روستا‌ها از جمله کمبود اعتبارات، تامین قیر مورد نیاز، مشکلات حمل و نقل شهری و روستایی، کمبود تجهیزات و ماشین آلات، کمبود نیروی انسانی متخصص و مسائل مرتبط با قانون در آمد پایدار را بیان کردند.

سلیمی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به شرایط خوب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد در هزینه کرد اعتبارات اختصاصی ملی، اولویت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری ها‌ی کشور را تقویت و جایگزینی ناوگان حمل و نقل درون‌شهری و روستایی، شناسایی طرح‌های اولویت دار و اهتمام برای تکمیل آنها، تامین و نظارت بر هزینه کرد قیر اختصاص یافته و تامین‌ماشین آلات مورد نیاز دهیاری‌ها و شهرداری‌ها دانست.

او با اشاره با برخی از مسائل و مشکلات مطرح شده توسط شهرداران و دهیاران، برای رفع نیاز‌ها قول مساعد داد. تاکید بر تلاش شهرداران برای پیگیری سرمایه گذاری و دستیابی عملیاتی به راه‌های کسب در آمد‌های پایدار توسط آنان و آمادگی ساز مان برای تامین تسهیلات مورد نیاز از دیگر مباحثی بود که در این‌نشست مطرح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار