آلایندگی واحدها را کم کنید مالیات کمتر می دهید

مبالغی که واحدهای اقتصادی برای کاهش آلایندگی محیط زیست هزینه می کنند به عنوان عوارض یا هزینه قابل قبول مالیاتی محاسبه و از آنان کسر می شود.

احمد طاهری مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط‌ زیست در ساری یکی از ابزارهای اقتصادی برای اجرای سیاستهای زیست محیطی را مشوق های مالیاتی و عوارض اعلام کرد و گفت: قانون گذار برای واحدهایی صنعتی و اقتصادی که برای کاهش آلایندگی محیط زیست هزینه می کنند مشوق هایی در نظر گرفته است.

او افزود: مبالغی که صنایع برای کاهش آلایندگی هزینه می کنند اگر منجر به کاهش آلایندگی شود این هزینه ها به عنوان عوارض در نظر گرفته می شود.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط‌ زیست ادامه داد: این مبالغ حتی اگه منجر به کاهش آلایندگی نیز نشود به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی از صنایع پذیرفته خواهد شد.

طاهری گفت: این اقدامات می تواند شامل ایجاد تصفیه خانه، بهینه‌سازی مصرف انرژی، نصب فیلتر، اصلاح فرآیند تولید به فرآیند پاک و رعایت ضوابط، معیارها و استانداردهای زیست محیطی در فرایند تولید باشد.

او افزود: واحدهای صنعتی که حدود مجاز آلایندگی را رعایت نمی‌کنند مشمول فرآیندهای مجازاتی می‌شوند و واحدهایی که در حوزه رفع آلایندگی به خوبی اقدام کنند در شمول صنایع سبز قرار گرفته و مشمول مشوق ها خواهند شد.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط‌ زیست گفت: ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده این اجازه را به سازمان محیط زیست می دهد که پس از بررسی و تایید اقدام صنایع و واحدهای اقتصادی برای کاهش و رفع آلایندگی هزینه‌های انجام شده را از جرایم و عوارض واحدها کسر بکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار